Jag var här på forumet för ett par år sedan när jag kurade min förstfödde, uppnådde förståss fina resultat och sovit skönt i 3 år!!
Nu har vi fått vår lilla tjej och har haft SM i bakhuvudet sedan hon föddes för snart 6 veckor sen! Det fungerar för det mesta riktigt bra! Hon är snäll och glad!
Det som bekymmrar mej är dock att hennes lågproducerande mor inte kan ge henne tillräckligt med mat, det så att säga räcker bara till "varmrätten", speciellt kvällstid. Vilket leder till lååååånga kvällsamningar, ibland 4-5 h
Jag försöker höja produktionen hela tiden men utan resultat...dricker 1 liter amningste/ dag, vilar, dricker! Pumpar är det ingen ide med för det kommer INGET när jag gör det...fungerade inte heller förra gången.
Med storebror fick jag ge upp vid två månader av trassel-amning...
Till saken hör att jag börjar snart på en fortbildning då jag hamnar att vara bort typ 6 h i två dagar... Hur gör jag då med denna flaskvägrare?!?!
Vi tränar med flaskan nästan varje dag men icke...hon vet var äkta varan finns! Vi har 8 olika flaskor som hon ratat, ömma järngreppet använder vi oss av men icke. Försöker vara lugn och ha attityden av självklarhet...men det räcker att hon känner nappen mot munnen så blir det gallskrik! Liite bättre går det med pappa men inte så att hon verkligen skulle dricka något, mest i misstag! Enda gången något går ner så är om man får henne att dricka i sömnen, men det fungerar typ 30 % av gångerna och då dricker hon kanske 30 ml...
Så tankar och erfarenheter och tips mottages med tacksamhet av ni kloka människor! [-o<