Är det inte det ena så är det det andra
Jaja... raport från sjukstugan!
Mini blev av med feber och blev piggelin fort tack vare att han fick sova....tillslut

Skäms ju så här i efterhand att jag första dagen beslöt mig för att ta upp honom efter 1,5 timmar på förmiddagen

Men sedan fick han iaf sova och då sov han i massor
Men nu då... SNUUUUVA... ger sig inte

och sedan TÄNDER... och en massa BAJS

och ja...håll i er.. det är mer ... efter att jag varit helt kopp fri i över en vecka lyckades ändå mini få SVINkoppor:( det är inte lätt för det lilla trollet
Så vart är attityden då i allt det här... jora...det har gått ganska bra men några grejer då...
Vändningscirkus har blivit bajscirkus.
Så mini kan vakna i princip när som helst under hela natten men som oftast i vargtimman. Han kan vara vaken lääänge utan att det blir kris. I typ1,5 timma är inte ovanligt men efter så lång tid börjar han som regel bli arg och ibland ledsen och ja, någon gång har han väl tillslut somnat om. Det har visat sig vara bajs dessa långa uppvak beror på. Jag har provat och ramsat men då blir han arg. Så för några dagar sedan gick jag in efter att jag hört att han inte fixat o somna om, trots att det var gnöl och inte kris. Han hade bajsat så jag bytte och gick ut och han somnade om meddetsamma. Så nu har det blivit typ 1 bajsbyte/natt i några nätter (och jag tänker att det beror på tänder. Dels att det är lös och mera bajs och dels att han kanske vaknar av tänderna och eller snuvan och när väl vaken så bajsar han) Någon gång efter provade jag att vänta läänge igen men då blev han tillslut ledsen...och det vill jag ju helst undvika. Men så inatt då... vaknar han 04...ligger som vanligt...prat...tyst....gnöl... så jag går in för att byta men där är ingen bajs.. :-k

Så har jag vant lille mini att mamma ska komma in för att man ska somna om...bajs eller inte?
Så hur gör man? väntar tills han blir ledsen? som kan ta låååång tid. eller går in...byter om bytas ska...elller lägger täcket på och går ut varpå han somnar om direkt?
Långluren har också blivit strulig sedan sjukdomen då han gärna sov 2,5 till 3 timmar.
Igår vaknade han efter 45... låg så där prat...gnöl...tyst tills han blev ledsen efter 20 min (jjag husljudade under tiden) gick in då han lät ledsen och han hade givetvis bajsat. Jag bytte så fort jag förmådde i mörkret och gick ut men denna gången somnade han inte om. Så... efter prat...tyst...gnöl igen blev han ledsen ännu en gång.
Nu sov han ju rekordkort men grejen är den att på långluren vaknar han ofta efter 1,5 timma istället för 2 och ett tag brukade han klara av att somna om men nu ligger han som beskrivet ovan och gör ljud för sig själv, passar på att bajsa och blir ledsen .. och när jag då ska gå in och byta är det inte mycket till sovtid kvar och han somnar inte om utan blir arg när man går ut.
Jag kör med samma taktik som förrut
1 avvakta
2 husljuda
3 ramsa om det ballar ur
4 går in och buffar om ledsen
Men nu är det ju liksom bajset som ställer till det också..hugha!
Hur jag än vrider och vänder slutar det med att jag tillslut får gå in i en micropaus av skrik... inte speciellt trevligt för någon av oss.
Mini blir tyst med det samma jag kommer in så jag behöver aldrig ta upp skrikande bebi men det känns iaf inge kul att gå in i rummet när han hunnit skrika upp sig.
Så jag vet inte, men jag läste någon som sa (undrar om det var SaraMilana?? minns inte riktigt) men att man ska ge barna förutsättningarna eller typ möjligheten att sova 2 timmar men om barnet någon dag sover 1,5 så går det också bra,,,??..
Tacksam för tips och ideer för att vidare få möjligheten att gå in till a happy baby.
KAnske jag ska ha mer is i magen tills den här bajscircusen dragit över men jag är ändå tacksam för pepp
Ursäktar om det är rörigt skrivet igen men det smattrar på tangenterna och som vanligt läser jag väl igenom efter att jag skickat
Krampå er