spännande att vara tillbaka. Jag var på forumet för några år sen och hette då Gotlandsmamma. Jag kurade mina killar som då var 9 mån och 20 mån, till fantastisk sömn!
Nu har vi fått en finfin tös som heter Nomi och hon är 7 veckor. Jag jobbar på att slappna av och försöka ta dagen som den kommer, men har svårt att vara i nuet o verkligen njuta. Jag tror att jag gärna vill göra allt rätt och riktigt från början eftersom det gick så bra sist. Men jag kurade dem när de var äldre.
Det är en riktig tröttmössa jag har, hon orkar inte vara vaken särskilt länge, max 1 timma, nån gång 1.5 timma. Hon skarvar gärna och knorrar, lillpysen så man blir lite nervös, tror att hon är vaken fast hon sover.
Strular lite med maten, får ersättning, men jag får försöka lita på att hon äter det hon behöver. Det är lätt att stirra sig blind på ml...men har börjat med lite mer fysisk aktivitet, sprattla och ligga på mage - hon tar sig framåt vilket jag tycker är häftigt! Stark!
Kikade lite på schema för 2 mån och fnular om man ska börja så tidigt med en som är så trött o som inte fått till det här med att äta klokt. Ska man ta det lite piano tro? Hon har en dryg vecka på sig innan hon är 2 mån.
Kram från Gotland