Hej och tack för ditt svar. Blev så glad när jag såg det. Speciellt sedan jag inte fått någon sömn sedan klockan 1.
Jo jag har Barnaboken men tror du inte att jag, mitt dumma nöt har packat ner den
Meningen var att vi skulle flytta till Oslo men efter att jag var där på ett lite längre besök så vägrade jag sedan.
Vi har kört en liten kombination av Anna Wahlgrens metod samt min egen. Han får en hel STOR burk barnmat ca 2 timmar innan läggdags. Vi umgås och busar på kvällen och skojäter upp varandra. Det tycker han är kul. Sedan vid ca. 17,30.18.00 så får han först ett bad, sedan smörjer jag in honom med olja, sätter på honom pajamas medan han gnyr av trötthet. Han får en stor flaska välling i sängen medan vi gosar och sedan nappen (vet att Anna inte är så förtjust i bruket av napp men han har den bara på natten och det tycker jag är ok. Sedan klappar jag bara honom på kinden och säger godnatt och lämnar honom att sova ifred.
Detta har funkat och fungerar fortfarande utmärkt. Just insomnandet är inget problem utan det faktum att han vaknar hela tiden.
Det ända som verkar få honom att sova lite bättre är ifall jag går upp och promenerar omkring så att det blir lite ljud. Men så kan jag ju inte hålla på varje natt då blir jag ju tokig. Efterssom han är ett så glatt och harmoniskt barn under dagarna och faktiskt sällan skriker alls så blir det kanske ännu jobbigare :'(