Hej
Ja såklart! Schemat är snott rakt av och ser ut som följer
7.00 godmorgon och amma. Blöjbyte och påklädning. Har sedan börjat smyga in lite ensamlek i spjälsängen.
7.45 ca påfyllning numera i form av någon slags pure, innan har jag antingen försökt amma igen eller ge ersättning men det går sällan ner något ) och framför allt inte sen nätterna började bli långa sjurättersmiddagar

) Sen leks det med storasyster, plockas ur disk, viks tvätt eller annat nödvändigt.
8.45 sova 45, den luren funkar bäst, somnar på två sekunder utan knyst utomhus i vagn och vaknar sedan som en klocka efter 45. Sen brukar vi gå ut en stund, vattna i växthuset, hänga upp tvätt (om vädret tillåter) eller gå en liten sväng hängandes på armen. Ska vi åka någonstans, handla eller så, brukar vi göra det nu. Utomhus är det som funkar bäst som avledare i väntan på...
11.00 mat!, vill vi alltså. I verkligheten blir det oftast mat vid 10.30 senast, amning eller ersättning som följs av pure av något slag.
11.30 sova 2h ute i vagn. Här skarvas det så gott som alltid och många gånger är det den där

nappen som har åkt ut och ska stoppas in igen. Inser ju att den helt klart hindrar honom från att somna om själv så den ska bort, har bara inte orkat ta tag i det

. Ibland räcker det inte att stoppa in nappen. Då vagnar vi och det brukar funka.
13.30 vakna och sen iväg till dagis för att hämta storasyrran alt leka med henne på golvet om hon redan är hemma, hon är tex en utmärkt ålnings och rullningspartner
14.00 mat, här har vi än så länge bara amning
15.30 sova 45, skarvar ofta och vaknar efter en halvtimme. Då har vi så gott som alltid låtsats att vi har väckt och tagit upp.
16.15 Matlagning med mig och kanske syster.
17.00 Mat, även här bara amning än så länge. Sen får han titta på medan resten av familjen äter.
18.00 Bad
18.30 Nattslurk (som alltid är flaska, antingen ersättning eller bm) och gos i vår säng
19.00 Godnatt! Just nu händer det ofta att han inte äter någon nattslurk alls, skriker så fort han hamnar i sin säng, jag tar upp och han slukar flaskan

. Eller att han vaknar efter 45 min och är heeelt vansinnigt hungrig.
Ikväll var en sån kväll när han vaknade igen. Jag gav honom mat och han sveper 100 ml, jag glömmer rapa varpå han vaknar till fem minuter senare och kräks. Han blir helt otröstlig och då kan jag inte lugna honom i sängen, när jag buffar spänner han upp kroppen i en liten ostbåge med fötter och huvud högt upp och skäller ut mig efter noter och när jag slutar fortsätter han att gråta ledset

. Tillslut tar jag upp och ger mer mat och då slukar han 120 ml till... Efter det (och nogsamt rapande

) somnade han tillslut. Inte någon rolig kväll alls. Och natten kommer nog inte bli så mycket skojigare.
Nu blev det sådär långt igen. Har tydligen ett uppdämt behov att skriva av mig efter att ha smugit runt här så länge

Underbaraste Kasper 120522 SM från start och mest fantastiska Maya 080429 Kurstart 090106