Det blev inga fler barn här tyvärr..... så nu är det på väg mot verkligheten. Alla föräldrardagar slut och nästan alla sparpengar suck. Lillebror är ju nästan 3 år så vi tyckte den här lösningen var ok att låta dom gå mellan 15-20 tim/vecka när jag jobbar annars jobbar jag mest kvällar och helger och då är ju pappa hemma.
Vi har hittat ett jättebra föräldrarkooperativ en bit från oss som vi hade turen att få plats på. De har mulleverksamhet, är mycket ute, föräldrarna lagar maten från grunden varje dag, 5 pedagoger på ca 20 barn. Super tyckte vi
Förra veckan började inskolningen, jag var med 3 dagar. Storasyster som är 4,5 år tyckte det var jättespännande och fick snabbt kompisar som hon lekte med. Såg henne inte på hela dagen.
Första gången jag skulle lämna dom var det ok, lillebror lite skeptiskt men inte ledsen. Nu andra och tredje gången blir han jätteledsen och det skär i mitt hjärta. Enl. fröknarna är han det bara en liten stund sen när de börjar äta frukost är allt frid och fröjd han äter bra etc etc.
Men det känns ändå fel. Även om han är ok sedan så betyder det ju inte att han tycker det är ok, mer att han inser att han måste vara där
Så frågan är:
-Skall vi ge inskolningen en chans eller ej?
Jag och min man skall räkna på hur vi kan lösa det ekonomiskt om vi tar hem honom.
fråga 2
-Om vi tar hem honom hur förklarar vi det för storasyster. Hon vill verkligen leka med andra barn, tycker det är jättekul men det är ju helt nytt för henne och jag är rädd att hon skall backa också. Vi har jobbat mycket med henne för att hon skall känna sig trygg i olika situationer. (Detta har ju ingenting att göra om beslutet om Lillebror utan mer om hur vi skall tackla ev. problem)
hjälp mig kära ni, vad gör jag??