Oroliga kvällar för en tvåmånaders kil

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Man får räkna med att en eller annan "programpunkt" krånglar vid inlärningen av ett sömn- och matschema och krånglar ett bra tag, vilket du inte riktigt kan skryta med än :lol: Det kommer att gå förbi.

:arrow: Lite väl långt vakenpass på natten får mig att undra om det inte skulle gå att proppa i lilla älsklingen mer mat, särskilt till kvällskulan :?:

:arrow: Kort effektiv vagning har du tydligen redan korn på och den kan du tydligen spara till krislägen redan nu - det är bra, pris och beröm :!: Så ta till den när det verkligen behövs, men fastna inte utan känn som att du "markerar", verkligen inte söver. Skaka till och gå faktiskt och lägg dig.

:arrow: Nästa gång - och särskilt som du misstänker att du fastnat i nattvagnandet och att lille gossen börjar associera det med natt, dvs börjar vänta sig vaggning nattetid - kan du ta till solfjädern, med tryck efteråt och skak.

:arrow: Vare sig du vagnar eller solfjädrar (inte i samma "veva" dock) ska du börja med det snabba, distinkta tillrättaläggandet, som signalerar till lilla barnahjärnan att all aktivitet upphör.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
juni

Inlägg av juni »

Tack så mycket :D

Nej, ett bra tag handlar det ju inte direkt om :wink: Man får kanske lite för stora krav när allt annat föll på plats så snabbt.

Det kan nog vara så enkelt (och korkat av mig...) som att han får för lite mat till just kvällen. Han blir väldigt lätt övertrött och jag får ta till flera 5minutare för att han ska orka.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"