ger snart upp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maria1984

ger snart upp

Inlägg av maria1984 »

Vi har det inte roligt här på förmiddagarna längre. Elias som ska sova 1.5 tim kl 9:30 vaknar alltid efter 45 min.
Vissa dagar sommnar han om efter lite gnöl men ibland så skriker han upp sig rejält och sommnar inte om alls. Det längsta han har skrikit är ca 30 min sen har sovpasset varit slut och jag har tagit upp en trött kille :cry:
Jag vet inte hur länge till jag orkar kämpa och tänka att jag gör det för hans skull, jag är så rädd att han ska ta skada av att ligga där ute och skrika... Denna oron är givetvis inget som jag visar. :D

Han sommnar utan problem inför varje sovpass så jag tycker det är konstigt att han inte kan sommna OM också sen
Jag vagnar alltid när jag hör att han är ledsen, skakar lite i handtaget och går sen in igen. Detta hjälper sällan när han är så ledsen.

Jag vet ju att det inte blir bättre om vi står ute och vagnar honom varje gång han skriker, då slutar det med att vi får atå där alltid. Bin there, don that. :shock:

Han har 15 timmar sova på sitt schema och är 5 mån

Kram maria
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
tristan

45 minuter kanske räcker?

Inlägg av tristan »

Det kanske räcker med 45 minuter...?
Så kanske han kan ta en längre tupplur på eftermiddagen?

Vår dotter (11 månader) har alltid sovit lite kortare på förmiddagen o längre på eftermiddagen...

Lycka till iallafall...
På väg att kura familjens andra...
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej tack för tipset men jag har precis kortat den på eftermiddan eftersom han krånglade lika mycket där. Förmiddan är den som har funkat mest men det gör den ju inte nu heller.
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Små barn kan "fastna" precis som vi. Då får man bryta mönstret.

Förslag:

:!: Lägg en promenad till luren som startar ca 40 min efter han somnat, alltså precis innan han brukar få för sig att vakna. Gå fort och bumpigt (det kan man göra på stället nästan :idea: ) tills du passerat "krisen" och ser att han sover djupt igen. Ställ vagnen och håll tiden; väck gärna, glad.

:!: Se över hans klädsel. Lätt klädd ska han vara, så han kan röra sig, med varmt över och under.

:!: Låt honom sova inne (svalt) en av lurarna.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
maria1984

Inlägg av maria1984 »

tack för jättebra svar. jag tror också att han har fastnat. sen kanske inte det är så konstigt eftrsom han bara har 45 minuterspass annars. :roll:

Han brukar få sova sista luren halv 5 inne. Det skulle nog inte funka att ha långa sovpasset inne.
tack igen
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"