2 mån snart för stor för att sova/vagnas i Brio-vagnen?!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
jagvill80

2 mån snart för stor för att sova/vagnas i Brio-vagnen?!

Inlägg av jagvill80 »

Hej allihopa!

Min Malte 2 mån växer så det knakar och jag tycker att det känns som om han inte kan sova länge till i insatsen (hårdliften) i vår Brio Happy vagn.

:?: Har någon annan där ute sovit på mage och vagnat i Brio-vagn? Hur länge tyckte ni det kändes ok? Malte kan inte föra armarna från läget ovanför huvudet och ner utan att stöta i kanterna på hårdliften.

:?: Vilka slags vagnar är stora och bra när man vill fortsätta sova på mage och kunna vagna? Vi har också en Phil & Teds "syskonvagn" där det nog garanterat finns plats att ligga på mage om den arrangeras på ett visst sätt, men den har absolut ingen fjädring, så den går inte att vagna med.

Malte är som sagt 2 mån (precis, idag). Vi försöker köra någorlunda sm, men spikar inte schema än, av olika orsaker.

Kram Nike
Mamma till Malte 2012-04-23 (och Malva 2010-03-10)
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: 2 mån snart för stor för att sova/vagnas i Brio-vagnen?!

Inlägg av TorsMamma »

Slår man inte i huvudet och fötterna är inte ligginsatsen för liten tycker jag. Men visst somliga (typ min son) gillar svängutrymme.

Det finns Danska liggvagnar som är JÄTTESTORA, kolla på typ danskas motsvarighet till blocket är mitt råd.

Om jag hade spädbarn idag hade jag köpt en begagnad dansk liggvagn, det är jag det. :D

Jag körde med resesäng från typ 2 mån till min son för alla lurar. Lite mera bunden blev jag, men jag tog med sängen när jag hälsade på folk. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Norahsmamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av Norahsmamma »

Hej :D
Vi hade vår tjej sovandes i Brion till hon var runt 6-7 månader. Men vi hade separat liggdel till den och inte en insats så jag vet inte om det är någon skillnad där. Hon kunde inte heller föra armarna neråt utan att slå i kanterna, men det verkade inte störa henne.

Det som gjorde att vi till slut valde att flytta lurarna till säng var när hon nästan kröp över kanten på liggdelen. Då kändes det liksom lite risky att ha henne kvar där :roll: :lol:

Men jag tycker som TorsMamma att så länge inte huvudet eller fötterna nuddar respektive kant så funkar liggdelen bra. Sedan, ju äldre han blir så kommer han ju att börja röra sig mer även i sömnen och då får man börja överväga om man ska flytta långa lurar till säng eller skaffa en större vagn :D

//Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
jagvill80

Inlägg av jagvill80 »

Hej igen Norahs mamma och Tors mamma!
Jag har haft en amningssvacka (antingen p.g. av megaökningsperiod hos älsklingen, eller minskad volym p.g. av stress hos mig, eller (antagligen) båda sakerna samtidigt) och lite allmän kris där jag för ett tag övergav vagnandet, men nu är jag uppe på banan igen (vågar lägga lilla killen vaken igen, och avvakta/vagna vid för tidiga uppvak).

Då var det det med att sova på mage i insatsen i briovagnen igen....
JAG TROR ATT MALTE OFTA SÖKER SIN HAND ATT SMASKA PÅ, och jag är lite rädd att det nätta uttrymmet i insatsen gör att han inte hittar den - det är väl inte bra??!!!!! Jag tror att det kan vara så att han inte längre får upp armarna och händerna för att han är så stor. Då bör jag kanske snabbt som attan byta vagn?!!!

Hälsningar Nike
Malte är nu ganska exakt tre månader
Mamma till Malte 2012-04-23 (och Malva 2010-03-10)
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"