Angående gårdagsnatten och att han somnade vid bröstet så är ju en gång ingen gång...!
Och att han är extra trött på em-kväll är ju fullt förståeligt innan det nya schemat satt sig.
Tänk att det gick så bra även fast ni var bortbjudna ikväll!
Många upplever att dagen börjar bättre om natten är mer uppstyrd! Prova att ställa klockan några dagar och se hur det känns.Idacha skrev:Inatt gav jag bara ena bröstet... dock vaknade han inte förrän fem, så det var då han fick bröstet. Han åt sedan något bättre än vanligt vid sju, men inte hundraprocentigt. Kanske för att han vaknade fem och inte fyra... Ska jag ställa klockan och väcka vid fyra för mat eller låta honom sova tills han vaknar?
Attityden är allt!Idacha skrev:Tror att han kan ha sovit så länge eftersom jag börjat pröva att ge honom ersättning som sista kvällsslurken (vill att sambon skall kunna vara delaktig och avlasta mig på kvällen). Han tar inte flaskan helt fullt, men om jag kämpar på kanske det funkar tillslutAttityd av självklarhet eller nåt!
Sikta på mat med minst 3 timmar mellan och max 4. Jag har upplevt att det är svårt att stå sig på frukosten fram till lunch efter en natt då reserverna liksom är uttömda. Lagom vore kanske lunch vid 10.30, mellis vid 14 och middag vid 17?Idacha skrev: Han sover alltså natt mellan 1900-0700, nattmål vid 0400. Då ska det vara frukost 0700.
Sen sover han 0845-0930 och ska äta 1100, men verkar bli hungrig tidigare än så.
Sen sova 1130-1330, när ska han äta sen då? Äter han 1100, blir det ju tätt att äta 1330... han visar också att han är mogen nog att vänta lite på mat nu för tiden..
Sen sover han 1530-1615, när blir mattid efter det?
Kvällsslurken intas vid 1830, antar jag?
:thumbsup:Idacha skrev:
Kan det funka så här också:
0700, 1030, 1400, 1700 och 1830?
Härligt att det fungerar bra för er!Idacha skrev:
Här tycker jag att sömnen fungerar ganska bra. Lucas har dock haft en vecka nu då han helt plötsligt vaknat två gånger varje natt för att äta, men efter att ha prövat att mata extra mycket dagtid verkar det nu för hoppningsvis som jag har lyckats råda bot på detta problem [-o< En tillväxtperiod kanske?![]()
Beckmörker är ett måste för att bli kvitt tidiga morgnar. Det ska vara så svart att man inte ser handen framför sig! 8) Här finns lite mörkläggningstips!Idacha skrev:Men istället har han nu börjat vakna vid halv sex och sen vid sex och sen vid halv sju och jag har ett sjå att få honom att somna om och ja, det börjar bli lite jobbigt. Så vad ska jag göra åt problemet? Han sover fortfarande i vagnen så jag hänger alltid ett lite skynke för sufletten så att det ska bli extra mörkt, men det tycks inte hjälpa..