Tack även för att du peppar mig
Det är så härligt att få respons på sina funderingar mm.
Det går fortfarande bra
Däremot höll jag på att gå i taket i helgen när exet hade barnen och sen ringde mig på kvällen. Tydligen hade här varit ett sjutusan till åskväder (jag befann mig på annan ort) som väckt tösen när hon nyligen somnat. Exet hade försökt natta om men hon var för uppskärrad för det så det slutade med att hon fick komma ner till soffan där farmor fanns och sitta där tills åskan dundrat förbi
Snacka om att "rädda" henne.
Sen var det kört.... undra varför
Både farmor och exet hade försökt få henne att somna en timme senare, utan resultat. Hon var snarare helt uppskärrad och ville inte vara i sitt rum och absolut inte i sin säng. Till slut spydde hon ut över hallgolvet
Halv 12 hade hon somnat den kvällen
Ni kan ju gissa vilka problem jag fick natten efter här hos mig
Det tog rejält med tid och jag svor många, många gånger...
Den enda kompromiss jag fick ge med mig på, för att hon över huvud taget skulle hålla sig lugn, var att låta dörren vara lite på glänt med en nattlampa tänd i hallen utanför.
Jag stängde hennes dörr helt sen till natten men hon vaknade och var lika hysterisk igen
Vi höll på i en timme igen med att gå tillbaka till sängen, ramsa m.m som den vanliga rutinen innebär när det blir en snurra på tråden.
Klockan 1 på natten hör jag hur någon knackar på ytterdörren...
En snäll granne var lite orolig för att något hade hänt och jag fick lungt förklara situationen så gott jag kunde 8) .
Gissa hur arg jag var på exet nu...
Dagen efter berättade jag för grannen hur tacksam jag var för att hon hade knackat på för det kunde ju faktiskt varit så att något hemskt eller illa hade hänt mig och hade jag då inte öppnat dörren så fanns det förhoppningsvis någon annan som kunde larma t ex.
Som tur var hade inte alla inne hos henne vaknat och då hon själv har barn så sover hon lätt
Detta var den senaste veckans mest händelserika händelse, fler kommer säkert
Men jag har inte fått svar på de frågor jag hade i mitt senaste inlägg. Är det någon som har svar på det här nedan vore jag tacksam för upplysning
"Än ser jag inga tendenser hos barnen av att må dåligt av seperationen men vad är det man ska hålla utsikt efter om det skulle inträffa.
Barnen har sin bas hos mig men vi har satt upp ett schema som innefattar dessa tider hos exet:
Vecka 1: fredag 15:00 - lördag 15:00 samt måndag dagtid.
Vecka 2: fredag 15:00 - söndag 15:00.
Varje onsdag har vi även "familjedag" då vi alla ska träffas och umgås, kanske hitta på något "extra" (iaf nu när det är sommar).
Känner en viss oro hur lillkillen kommer att ta det med natt hos pappan eftersom han bara är 1 år. Jag har attityden mot honom, självklart men jag har tyvärr hela tiden i bakhuvudet att barn under 3 år inte ska ha växelvist boende.
Vad tycker ni
Jag har som sagt inte märkt något annorlunda med lillkillen men samtidigt vet jag inte vad jag ska titta efter
Jag övertygar mig också om att det är i pappahuset han har vuxit upp i och känner till, det var ju här vi bodde innan seperationen (men det kanske bara är jag som försöker övertyga mig själv... )."
Tack för att ni finns