Det var väl detta enda positiva i denna plågsamma rapport. Men också mycket glädjande för sen återstår bara dagar när han inte behöver bjudas på sådant som får honom att må dåligt..Luvisen skrev:Nu är det bara några dagar kvar på denna hemska prövotid.
Lilleman som vill bli frisk
Re: Lilleman som vill bli frisk
Kära Luvisen!
Hittade den här tråden precis. Du skriver så fint! All kärlek och lycka till med allt vad ni behöver göra

Hittade den här tråden precis. Du skriver så fint! All kärlek och lycka till med allt vad ni behöver göra
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Tack söta du.

Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
SM rookie
-
Irmasmamma
Håller med helamig, du skriver fantastiskt Luvisen! Tårarna bara rann när jag läste ditt senaste inlägg....
Bebispojken är så smart men har också en sån tur som har dig som mamma som förstår honom! Eller så var han smart när han valde föräldrar också... 
All kärlek till er!
All kärlek till er!
Irma
111108, SM från 3 veckor.
Olof
131008, SM från början.
Olof
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
Kära Luvisen, du är fantastisk. 
Courage, courage, courage!

Courage, courage, courage!
Tack Irmasmamma!
Tack söta Sarisparis! Et merci pour le courage! J'en ai besoin!

Tack söta Sarisparis! Et merci pour le courage! J'en ai besoin!
SM rookie
SM rookie
Så nu är Mr Hyde så sakteliga på väg ned i toaletten! Phew!
Kan konstatera att det var en av de mest nervpåfrestande helger i mitt liv!!
Söndag: Mr Hyde är i full blom. Heeeeela dagen går åt att vänta på att Mr Hyde ska gå på toa. Det är ju det, att allt låter sååå enkelt i teorin. Man bara tar ett avföringsprov och skickar...fast man glömmer att det är en liten människa man har att göra med som dessutom inte mår bra. Det var apsvårt!! Mr Hyde går inte på pottan och inte utan blöja och man skulle helst inte ha blöja på sig för då kan det komma kiss på provet och då är allt förstört.
Ugh! Tillsist kör vi med blöja iaf och går och snackar strunt i ett annat rum. Två min senare är saken biff. Efter att jag varit i upplösningstillstånd då...
Måndag: Upp tidigt och av med blöja. Låtsas som det regnar fast vi är super stressade för vi måste ju till sjukhuset i tid för blodprovstagning. Och man kan inte ta blodproverna förrän man har tagit urinprovet...Ja, ni hör ju hur det låter!
När pappsen krackelterat och övergått till att bli Saboterande Partner och gnäller över att Mr Hyde inte VILL kissa. Så blir jag morrig. Kommenderar bort SP och lockar glatt (teater på HÖG NIVÅ) iväg Mr Hyde in på toa där golvet är kallt. Vi tittar MYCKET engagerat på ett spel på Paddan. Två sekunder sedan är det klart. Känner mig hur bra som helst som kom på tricket!
Sen fort som attan på med kläder meeeen det går ju inte med Mr Hyde! #-o #-o Inget går fort med Mr Hyde. Får locka igen med ett alldeles NYTT spel på Paddan. Drar på kläder med gnällande SP i bakgrunden samt tjorvig Petite Soeur som vill sova. Känner mig genomsvettig. Mr Hyde vill inte gå ut för det är ju FARLIGT. Stackars lille vän.
SP gnäller att allt är så krångligt och hetsar.
Jag tar Mr Hyde i handen och samt Paddan och så gå vi tillsammans. Petite Soeur har slocknat.
Kommer till sjukhus. Får bedövningsplåster. Väntar 1 timme. Lugnt och fint. Allt är toppen. Tom SP börjar slappna av.
Dags för sticket. Just då blir Mr Hyde jättetrött och får MEGA UTBROTT. Folkstirrar. Sköterskan är dock snabb och kallar in oss ASAP. Väl där inne är allt annorlunda och Mr Hyde kommer av sig. Vi tittar i en bok med djur. Mr Hyde pratar nonsens som ingen förstår men jag bekräftar att javisst, det är ju en liten hund och titta där! En liten liten häst! Har du sett? Blodprovet är kirrat. Snabbt hem. Mr Hyde är så trött. Erbjuder vagn. Mr Hyde sitter en stund men sen är bussen sen och han blir otålig. Mr Hyde måste ligga raklång på trottoaren och SP fattar inte varför...
Han är ju Mr Hyde!! Fräser jag. Petite Soeur tjorvar igen. Upp på buss. Det är varmt och alla är hungriga utom lillan. På väg hem deckar Petite Souer. Fort fort lägg ihop urinprov och blodprover i paket. SP springer iväg till postlåda och kastar in paket. Hämtar sedan lunch som kastas fram. Sen väntar vi på nästa och sista provet. SP orolig. Jag orkar inte riktigt mer. Somnar tvärt i soffa bredvid Mr Hyde som piggnat till och tittar på...? Just det. Paddan.
Väcks hastigt av SP. Nu! Nu! Vakna! Ta provet. Fort fort tar provet och burkar hit och burkar dit och hur vad det nu man skulle göra? Skulle de skakas eller?? Fumlar med lapp. Fixar. Sen snabbt iväg och paketerar allt och strax knackar Fed Ex på dörren- varsågod! tack tack! Puuuuust!
Jag är HELT slut. Idag var vanlig dag med Mr Hyde. Tecknen för autism står som spön i backen. Flaxande armar, går på tå, hoppar, nonsensprat, ekotal, upprepningar av samma ord i flera minuter, spott och fräs, samt div tics och självstimulernade beteende.
Men from nu är det på väg BORT och det är allt jag kan tänka på.
Vi blåser såpbubblor ute för att fördriva tiden medan Bebispojken sakteliga kommer tillbaka.
Kan konstatera att det var en av de mest nervpåfrestande helger i mitt liv!!
Söndag: Mr Hyde är i full blom. Heeeeela dagen går åt att vänta på att Mr Hyde ska gå på toa. Det är ju det, att allt låter sååå enkelt i teorin. Man bara tar ett avföringsprov och skickar...fast man glömmer att det är en liten människa man har att göra med som dessutom inte mår bra. Det var apsvårt!! Mr Hyde går inte på pottan och inte utan blöja och man skulle helst inte ha blöja på sig för då kan det komma kiss på provet och då är allt förstört.
Måndag: Upp tidigt och av med blöja. Låtsas som det regnar fast vi är super stressade för vi måste ju till sjukhuset i tid för blodprovstagning. Och man kan inte ta blodproverna förrän man har tagit urinprovet...Ja, ni hör ju hur det låter!
När pappsen krackelterat och övergått till att bli Saboterande Partner och gnäller över att Mr Hyde inte VILL kissa. Så blir jag morrig. Kommenderar bort SP och lockar glatt (teater på HÖG NIVÅ) iväg Mr Hyde in på toa där golvet är kallt. Vi tittar MYCKET engagerat på ett spel på Paddan. Två sekunder sedan är det klart. Känner mig hur bra som helst som kom på tricket!
Sen fort som attan på med kläder meeeen det går ju inte med Mr Hyde! #-o #-o Inget går fort med Mr Hyde. Får locka igen med ett alldeles NYTT spel på Paddan. Drar på kläder med gnällande SP i bakgrunden samt tjorvig Petite Soeur som vill sova. Känner mig genomsvettig. Mr Hyde vill inte gå ut för det är ju FARLIGT. Stackars lille vän.
Kommer till sjukhus. Får bedövningsplåster. Väntar 1 timme. Lugnt och fint. Allt är toppen. Tom SP börjar slappna av.
Dags för sticket. Just då blir Mr Hyde jättetrött och får MEGA UTBROTT. Folkstirrar. Sköterskan är dock snabb och kallar in oss ASAP. Väl där inne är allt annorlunda och Mr Hyde kommer av sig. Vi tittar i en bok med djur. Mr Hyde pratar nonsens som ingen förstår men jag bekräftar att javisst, det är ju en liten hund och titta där! En liten liten häst! Har du sett? Blodprovet är kirrat. Snabbt hem. Mr Hyde är så trött. Erbjuder vagn. Mr Hyde sitter en stund men sen är bussen sen och han blir otålig. Mr Hyde måste ligga raklång på trottoaren och SP fattar inte varför...
Väcks hastigt av SP. Nu! Nu! Vakna! Ta provet. Fort fort tar provet och burkar hit och burkar dit och hur vad det nu man skulle göra? Skulle de skakas eller?? Fumlar med lapp. Fixar. Sen snabbt iväg och paketerar allt och strax knackar Fed Ex på dörren- varsågod! tack tack! Puuuuust!
Jag är HELT slut. Idag var vanlig dag med Mr Hyde. Tecknen för autism står som spön i backen. Flaxande armar, går på tå, hoppar, nonsensprat, ekotal, upprepningar av samma ord i flera minuter, spott och fräs, samt div tics och självstimulernade beteende.
Vi blåser såpbubblor ute för att fördriva tiden medan Bebispojken sakteliga kommer tillbaka.
SM rookie
SM rookie
Ja herregud vad säger man. Vilken resa...
Underbart att bebispojken är på väg tillbaka

T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Oj vilken pärs för er allihopa.
Varmt lycka till nu!

Varmt lycka till nu!
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
Välkommen tillbaka Bebispojken som har världens bästa mamma. 
SM rookie
SM rookie
Oj vilken dag!
men jag är superimponerad över er skall ni veta! Nu hoppas vi att det får lugna ner sig för er. Stor sommarkram

men jag är superimponerad över er skall ni veta! Nu hoppas vi att det får lugna ner sig för er. Stor sommarkram
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
Tack videunge, vad gulligt av dig att ge oss värme. Vi behöver det. Verkligen. Vår omgivning är inte med oss i det vi ämnar göra.
Jag har kollat på min son noga och det är uppenbart att han är allergisk mot nötter. Hur gör man då med det viktiga fettet? Ngn som hört eller vet ngt? 8-[
Är olja av nötter ok om man är allergisk mot själva nöten...? :-k
Jag har kollat på min son noga och det är uppenbart att han är allergisk mot nötter. Hur gör man då med det viktiga fettet? Ngn som hört eller vet ngt? 8-[
Är olja av nötter ok om man är allergisk mot själva nöten...? :-k
SM rookie
SM rookie
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Det är olika hur man tål oljan kontra nöten. Jag hade inte gett honom oljan.
Kan du inte satsa på den nyttiga kokosolja istället? Den är än nyttigare! Finns smaksatt och neutral.
Linfrö olja?
Annars har du oliv och ekologisk kallpressad raps. Det kommer man långt med.
Kan du inte satsa på den nyttiga kokosolja istället? Den är än nyttigare! Finns smaksatt och neutral.
Linfrö olja?
Annars har du oliv och ekologisk kallpressad raps. Det kommer man långt med.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Jag håller med Torsmamma. Nöt är en så pass stark allergi att jag inte hade chansat då det brukar räcka med så lite nöt för att få en reaktion.
Sikta på annat fett ni.
kram
kram
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10