Har tvillingpojkar på snart 6 månader och kör med AWs utmärkta schemaförslag för 4-månaders barn.

Dvs 11 timmar natt, två lurar på 1,5h och två på 45 minuter. Vi har inte kurat men planerar att göra det för vi vill bli av med napp och slippa uppvakningar på dagar/nätter. Vill nu också ändra schemat, för de vaknar ofta lite väl tidigt. Vore bra med 3 lurar, morgon kl 7 och natt kl 19:30. Men sen får jag inte till det riktigt. Den enda schemalagda aktiviteten som
jag har under veckorna är att gå på mammajympa en gg/vecka kl 10:30-11:30, men sen behöver man ca 40 minuter åt bägge hållen för restid, ombyte etc. Det är barnpassning medan jympapasset pågår vilket känns som en välbehövd lyx. Jag får dock inte riktigt till ett schema där detta passar in med deras mat-och-sovtider. Jag skulle ju kunna mata dem när jag kommer till jympan men det känns lite stressigt. Har också funderat på om de skulle sova hela tiden mellan kl 10-12 men då förlorar man ju lite poängen med barnpassningen - som jag tror är ganska stimulerande för dem. Fast det kanske är bästa lösningen???
Hur långa vakenperioder klarar 6-månaders och hur långt kan man max ha mellan måltiderna? Vi har börjat med välling, gröt och barnmatsburkar, men jag ammar också fortfarande en hel del.
Förslag mottages tacksamt!