Babbelbabbel med Skrållan i tiiiidiga morgontimman

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Babbelbabbel med Skrållan i tiiiidiga morgontimman

Inlägg av Lillamolntuss »

Jagsägerdådet...

Förut skulle "bara" vovven sova med i sängen... sen blev det jul och då kom tomten med Skrållan... och då blev det plötsligt trångt i sängen(!). För man kan ju inte göra sig av med sin gamla kompis bara för att man fått en ny, eller hur? Och det är ju mycket mysigare att ha sällskap i sängen.

Och nu babblas det på, dom har så roligt dom där tre. Ibland redan vid 5-tiden. Pangramsa. Fortsatt tissel och tassel. Somnar om en stund. Vaknar igen och babbelbabbel igen.

Ska vi tvångsförflytta Skrållan någonannanstans, eller? Vad tror ni? Ska dom få ha sina morgonpartyn? (Fast jag tycker det är jobbigt, för jag vaknar av det...)
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lillamolntuss

Ojdå... det fanns visst fler forum att välja på... kanske någon snäll moderator flyttar tråden till lämplig plats?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Skrållan ska nattas på alla konstens regler och sedan sova på sin egna plats tills det är dags att leka igen! Tycker jag :wink: !
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det kan vara nyhetens (övergående) behag. Tycker du det är jobbigt att vakna själv, är det ditt problem - stänga dörren :?: Strunta i ramsan :?: - men om du däremot tycker barnet får för lite sömn och att hon inte är glad som hon ska på dagarna, kan du - ni :!: - ordna egen säng åt Skrållan (mm) med vederbörlig nattningsprocedur på kvällen och kanske väckarklocka på morgonen, som ska ringa när man får ta upp Skrållan, dvs när det är morgon :wink: inte förr :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lillamolntuss

Självklart! Att jag inte tänkte på det själv! Ni är så smarta att man blir tårögd. :lol:
Lillamolntuss

Bingo :!:

Skrållan nattades efter konstens alla regler och partyt uteblev i morse.

Tack för tipset!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"