Nu undrar jag om någon vänlig själ har en tanke att skänka mig. Bakgrunden lite kort: Stora E är fem år fyllda, klok som en bok och väldigt uppmärksam på allt och alla. Det jag funderar över är att han fortfarande dreglar en del, det har blivit mindre och mindre men fortfarande händer det. En morgon kom han upp som vanligt och jag lade märke till att han pratade med huvudet vänt upp mot taket, jag funderade och frågade honom om han gör så för att dreglet inte ska rinna ut vilket han sa stämde. Det var över en månad sedan och han fortsätter prata så hela dagarna, han har blivit jättehes! Det ser väldigt ansträngt ut och jag önskar honom en annan lösning som inte förstör rösten på kuppen. Någon som har en idé?
Jag har satt mig ner i stunder han känns mottaglig och verkligen berömt hans uppfinningsrikedom, men att han måste komma på ett annat sätt. Att svälja mer, svarar han då men det händer liksom inget... Jag har sjungit påhittade roliga sånger om pojken som pratade med träden och fåglarna och han tycker det är jättekul, men samma där - hesa rösten är kvar

Nu är mina idéer slut och jag försöker rannsaka mig själv, tror att det i grund och botten finns en oro att han ska sticka ut, han ska börja på dagis i höst (byter från dagmamma) och jag önskar honom den bästa av starter.
Stort tack om du läst ända hit

Hälsningar
Emma