När han var 11 månader så började han även att kasta sig på golvet när han inte fick det han ville ha som tex små äta majskrokar. Vi har undvikit att säga nej till honom sen dag ett utan han har fått undersökt det han vill som inte är fara för livet. När han velat ha något som inte passar har vi försökt att inte säga INTE och NEJ.
Lillherrn har alltid varit bestämd, rastlös och "skrikig". Nu känns det som om vi har huvudet fullt med skrik för jämnan. Det skriks om han inte får "små äta", när han sitter vid bordet och vill ha Da och Da istället för att äta sin mat. Han får sked och en tallrik med mat i varje gång. Jag hjälper till att mata honom.
Han skriker om han inte får gå ut, det är ett j*kla liv när vi ska göra natt och han ligger på skötbordet. Det sparkas och skriks och han försöker vända på sig.
Han vill hela tiden vara med och göra allt som vi gör eller så vill han att vi ska vara med honom och göra saker. Läsa, leka, kolla bilar osv. Vi är ute mycket och vi bor på en stor gård. Det finns massor att kolla på men det duger inte alltid. Han vill att vi följer med honom. Han blir sur om jag tex gräver i landet. Fast han har en spade som han kan gräva med. Nej det är inte roligt att vara i landet han vill gå till logen och kolla på motorcyklar... Da säger han o pekar. Jag svarar nu gör mamma det här. Han blir vansinnig och skriker. Han ger sig inte och inte jag heller. Vi har sällan gett efter när han skriker men varför fortsätter han?
Är det inte lite tidigt med trots? Från tidigare än ett år.. fast nu lite senare har det blivit ännu högre toner och ännu fler.
Han är världens charmtroll då han är nöjd, en riktig guldklimp!! Vi funderar på om det är vi som framkallar det eller om vi borde ändra på något eller om vi bara så acceptera att han är sån?!?
Känns så tråkigt att behöva höja rösten åt honom så ofta som det blir nu. Man när en limit för hur länge man orkar lyssna på de där riktigt höga skriken per dag
Tacksam för tips och idéer!!!
Kram