Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Manfred10 »

Tilda skrev:Ni som kämpar med armhävningar. Prova stående mot vägg. Eller på knä eller tå mot soffan, bordskant.
Minns ni armhävningsutmaningen? Jag klarar mina 50 på tå som jag hade som mål Får väl ha 60 som mål nu då...
Tack för tipset! :D känns ju superkonstigt att jag liksom inte kan förmå mig att trycka upp mig från golvet i en armhävning! :shock: :shock: jag tror jag har fått nåt nervfel.... :roll: :wink:

Himmel vad bra du är som fixar 50 st vanliga! =D> =D> =D> Mitt mål får väl vara 2 vanliga till att börja med! 8)

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Tack Jenny :) Nu gör jag ju inte 50 så där bara, när som hellst. Men det är mitt rekord, det jag gör om jag riktigt pressar mig.

6 pass:

Må: zwow6 10 min
Ti: cirkelpass(typ bodyrock) 30 min+jogging 30 min
Ons: powerwalk 50 min+ zwow8 15 min
To: kettlebellcirkel+corecirkel 30 min
Fre: jogging 30 min
Sö: zwow18 30 min

Dagens pass var dötufft :) Jag var helt skakig och slut och svettig efter det. Kolla Zuzanas nyaste. Det enda redskap du behöver är en stol. Älskar Zuzanas pass :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Tilda, jag är SJUKT imponerad av 50 armhävningar på tå!!! :o :D
Vart hittar man Zuzanas pass? Är de intervaller i Bodywork-anda?

Jag har haft mail-kontakt med min PT som tyckte jag behövde mer styrka än vad jag hade i tankarna inför dessa nya 6 veckor. Så vi enades om följande upplägg som jag följt nu denna 1:a av 6.

Mån: Pilatesmix 1 tim (30 min armar/mage, 30 min ben/mage)
Ons: Högintensiv intervall 50/20 enl. bodywork 24 min
Tors: Bodywork 20 min
Fre: Joggande 1 min (igen! :D )
Sön: Pilatesmix

Jag ska alltså alternera mellan korta intensiva intervallpass (fettförbränning, hög puls) Pilates (styrka) och utmana mig själv att bli lite snabbare varje gång på milen...
Jag lyckades inte denna gång, fast jag verkligen tyckte att jag tog i mer i nerför och rakt-partierna. Det är mycket segt uppför på enmils-slingan... Vilken tid jag springer milen på avslöjar jag inte. :oops: För det går lååångsamt. Men jag stannar inte!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Manfred10 »

Jag övar armhävningar på knä mot brudkistan så länge! :D

Må: löpträning 30 min
Tisdag: mage+armar+rumpa, styrka 25 minuter
Onsdag. löpträning 33 min
Torsdag: Cirkelträning 25 min
Fredag: Vila
Lördag: 1h promenad+ löpträning 35 min, hittade andra andningen! :D :D
Söndag: mage+armar+rumpa, styrka 20 minuter

:mrgreen:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Jag skrev joggade 1 min! :shock: :lol: Det var ju 1 MIL! :roll:

Tilda: Zuzanas pass googlade jag fram på Youtube, kollade det du körde och jag försår verkligen att du var slut!!
Jag har sett att du ofta kör 6 pass/vecka nu, du är så flitig du!! =D>

Manfred 10, Jösses vilken vecka! =D>
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Ja, det har blivit många pass nu. Jag har svårt att låta bli att träna :wink: Får planera in vilodagar för vila måste man ju minst en dag i veckan.

6 pass:

Ti: 2 pass- powerwalk 50 min på morgonen, zwow10 + ben- och magcirkel 30 min på kvällen
Ons: zwow14 + mage 40 min
To: bencirkel 50 min
Lö: jogging 7,4 km+armhävningar
Sö: zwow19+mage 30 min
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Hej! :D
Så har jag också känt denna vecka Tilda! :D Provade bl.a lite zwoz-pass och tyckte jättemycket om dem!! :D

Ja, denna vecka har jag alltså kört på lite extra. Med några dubbelpass blev det 8 träningar. Nu SKA det bli ordning på kroppen helt enkelt!!! :evil:

Mån: Zwow1, men körde en extra omgång = 25 min
Tis: Pilatesmix 1 tim
Ons Zwow6 12 min
Tors: Bodyrock 20 min
Lör: Cyklade 6 km på motionsslingor upp och ner i skogen på f.m.
E,m samma dag: Joggade 6 km (det var då jag skulle kört milen, men hann inte)
Sön: Pilatesmix 1 tim, åt middag och pausade en stund, gick sedan powerwalk med syrran 1 tim.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sarisparis »

:shock: jäklar vad ni kör hârt, Manfred10, anna och tilda =D> Jag satt just och tittade pâ ett av Zuzanas pass och bara det gjorde mig alldeles trött. :wink:

Det blev ingen rapport förra veckan av det enkla skälet att det inte blev nâgon träning. :oops: Men en trevlig vecka pâ resande fot med hade jag. :P
Denna vecka var det semester pâ hemmaplan med besök frân Sverige, men idag kom jag iväg pâ en löprunda sâ nu kan jag i alla fall rapportera:

sön: löpning 30 min + 3x15 armövning (triceps)

Alltid nâgot. :lol:
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Vad roligt att du också gillar Zuzanas pass :D anna.De är härliga, lätta att förstå och väldigt effektiva. Gillar inte så mycket stilen på bodyrock nu. Det är lite för rörigt. Jag gillar de gamla passen med Zuzana, dem kan jag göra ibland.

Och 8 pass på en vecka [-o< Bra du inte gör för mycket :wink:
Jag har lite av en formtoppning nu före semestern. Försöker lägga in några extra konditionspass, som powerwalks och jogging. Vill inte gå ner i vikt egentligen. Eller går gärna ner lite i fettvikt men vill inte förlora muskler. Så vågen får gärna visa samma som nu. Ska vara noga med maten också. Har slarvat nu i helgen... Men nu blir det nog inte så mycket glass eller annat onyttigt före semestern.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Träning 2012!

Inlägg av Fauve »

Är imponerad av er som tränar så mycket! Jag brukade träna varje dag förut, men det var innan vi fick lillan. Ska försöka planera in träning bättre så det blir svårare att glömma.
Ska rapportera för två veckor:

mån: IP
tis: Kung fu
fre: kung fu

mån, tis, ons: långpromenad i skogen i solen. På mån blev den riktigt lång eftersom jag skulle prova ett nytt spår som säkert ledde hemåt efter ett tag. Det gjorde det inte. :wink:
fre: kung fu

Är nöjd med att jag tagit mig till klubben flera gånger. Sen så har jag fått hoppa in och hålla i pass varje gång jag kommit dit, det ger inte lika mkt träning som att träna själv. Men kul är det!

Vi lyckades bli matförgiftade förra lördagen, för mig satt det i sex dagar tills jag gick på beh. Har knappt kunnat äta, mest ris och överkokta morötter. Var ändå pigg efter två dagar och kunde träna, och gick ner de få kilon jag lagt på mig sen jag slutade amma. Normalt har jag svårt att gå upp i vikt men jag har frossat lite i allt som jag undvek när jag ammade. :)
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
LilloppansMamma
Inlägg: 742
Blev medlem: fre 04 feb 2011, 12:31
Ort: Västra götaland

Re: Träning 2012!

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej alla! :lol:

Duktiga ni varit! Sorry för uppehållet härifrån, men tränat har jag gjort som vanligt. Ser att fler fått upp ögonen för zwow passen, kul! Körde zwow18 igår. Det var sjukt tufft! Jag märker stor skillnad på kroppen efter jag startat med hennes pass. Sprungit utomhus har jag också gjort under dessa veckor. Skulle ta en liten runda tänkte jag, det blev 9 km första gången. :shock: Sprang över 2 mil förra veckan, underbart!

Jag slänger inte in någon detaljerad uppdatering kring min träning idag utan uppdaterar på söndag.

Kram på er!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Och jag tränar också även om jag helt glömt bort att rapportera här. Det springs runt i skogen och nu klarar jag sju kilometer och känner att jag skulle kunna springa längre när jag kommer hem. Skön känsla.

Förra veckan blev det bara jogging, lite sjukt barn men denna vecka blir det andra bullar, återkommer med rapport på söndag.

All heder åt er andra som tränar på så bra. Kanske skulle vi dra ihop till en träningshelg tillsammans någon gång i framtiden?

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Japp, alltid något Sarisparis!

Tilda: Ja, jag gillar dem! Hög-effektiva verkligen! Nu hade jag ju bestämt med PT:n att jag skulle köra bodyrockpass med 50 sek max, 20 sek vila, så det stämmer ju inte riktigt med zwowpassen, men jag lägger in något sådant i veckan, kan inte skada.
Jag körde på lite extra för att öka snittet på året lite också...Vet att jag kanske kommer dra ner till 4 pass på semestern (för familjens skull), och vet att en mässvecka i augusti på mitt livs första Formex kommer kräva precis ALL min fokus. Tycker det verkar som att du har den figyúr jag vill uppnå Tilda! :D

Fauve! Oj vad du har varit med om sedan sist :shock: Vilse i skogen och matförgiftning!! :shock: Tur att du är på benen igen!

Lilloppans mamma: Ja, zwowpassen är verkligen tuffa! Jag vill OCKSÅ märka skillnad på kroppen och det snart! :twisted: Det är så bra att de är korta! Man KAN (nästan) inte skylla på att man inte hinner. Men inte sprang du väl 2 mil i sträck!!?? :shock:

SusanD: Vilken känsla det måste vara att kunna jogga så långt nu redan!!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Manfred10 »

Jag har oxå kört på som vanligt. :D

3 löppass i veckan varvat med styrketräning/cirkelträning och en del cykelturer och promenader. En vilodag! Anmälan till tjejmilen, check! 2 MIL lilloppansmamma!!!!! =D> =D> =D> Ska du spinga marathon eller halvmaran? åh vad jag längtar tills jag kommer upp i de distanserna! (om jag gör det.... :shock: )

Måste nog tetsa de där zwowpassen jag oxå.... gör ni ett om dagen typ eller kopplar ni ihop flera olika till ett långt program? Plockar ni bara ut ett pass på måfå eller har ni nån strategi? 8)

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Manfred10 »

ok nu har jag kollat in några pass.......... antar att man kör ett pass åt gången.... :oops: 8)

Men bör man göra dem i nummerföljd och ska man köra samma pass flera gånger i veckan eller byta varje gång?

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"