KOM RÄTT FRÅN BÖRJAN
O:) Annas Spädbarnsvård O:)
Workshop på Söder i Stockholm för späda barn i åldrarna 3 veckor - 5 månader:
• Så genomför du ett fullt och helt mål enligt Standardmodellen
• Så lugnar du ett oroligt eller uttröttat spädbarn
• Så etablerar du den livsviktiga anknytningen
• Så förebygger du sömnbrist och sömnproblem
• Så njuter du ditt späda barn!

KOM RÄTT FRÅN BÖRJAN utgår från lilla barnet ifråga O:) och workshopen är därför inriktad på en individuell familj i taget. Barnet har med sig mamma, mamma och pappa och/eller ytterligare flitig vårdare - högst tre vuxna

Vi vill ha ett helt vakenpass om ca 2 tim, med åtföljande läggning. Kursen är 3 tim lång och kostar 2.000 kr plus moms (25%).

Lämplig dag och tidpunkt bestäms efter överenskommelse med Anna på
anna.wmp@gmail.com.

VÄLKOMNA
O:)

O:)

"Stort tack för en jättebra kurs! Jag är så glad att jag tog chansen att gå den."

"Det jag tog med mig från kursen var ett nytt mammasjälvförtroende. Jag har ju alltid känt i magen att barn vill ha rutiner. Men det är svårt att vidhålla sina åsikter när man från BVC, vänner och samhället i stort får signaler om att bebisen borde få leda osv. Men efter att ha spenderat dagen med dig och din otroliga kunskap känner jag mig säker igen!"

"Stort tack för en fin och lärorik dag. Bebisen och jag fick många bra tips att börja jobba med och det var härligt att träffa dig - du är en underbar, sprudlande person full med värme, kärlek och klokhet."

"Det är fantastiskt vad du hjälper många att verkligen få uppleva njutningen med de små istället för slitet och vakandet."

"Jag är alldeles förundrad. Jag trodde skarpt på allt du förmedlar redan från början - och trots det är jag helt tagen av hur precis alla verktyg du lär ut verkligen fungerar. Det är helt enkelt magi!!"

"Min man och jag var så glada och entusiastiska efter att ha gått kursen i spädbarnsvård. Även lilla älsklingen var supernöjd och trivs nu som fisken i vattnet med Standardmodellen. Hon klarar nu att somna själv både i vagnen och i vaggan!"

"För lite mer än två månader sedan var jag och lilla Lisa hos dig på workshop. Det var jättekul, och utmanande!
Jag vill egentligen bara skicka dig ett stort TACK för att du finns, och för att du hjälpt mig att hitta ett bra förhållningssätt till föräldraskap. Lisa växer så det knakar (4,5 månad, 8,5 kg och 67 cm) och är ett riktigt matvrak. Sedan någon vecka tillbaka sover hon dessutom över nattmålet kl 04 (alldeles utan att vi behövde göra något). Hon tog aldrig napp, så den cirkusen slipper vi .
Lisa sover fantastiskt gott på mage och jag är övertygad om att det är tack vare magläget som hon är snabb i utvecklingen. Hon har rullat runt långt tidigare än sina jämgamla kamrater och hon kan nästan sitta redan. Hennes rygg har ju fått jobba naturligt!
Det här blev lite längre än jag planerat, men jag ville bara skriva för jag blir så ledsen av att höra fullständigt oinsatta föräldrar prata illa om dig och dina 'metoder'. Senast igår träffade jag min mammagrupp som började bjäbba och då frågade jag dem om Lisa såg skadad ut. De sa förvånat Nej, och undrade varför jag frågade. Då sa jag att du i egen hög person både har vagnat och buffat Lisa. Jag visade dem hur man gör och alla blev förvånade över att det såg rätt logiskt ut. Sådär ja, sju kritiker mindre!"

"Det går STRÅLANDE med Charlie – och det är tack vare dig!!!"
/ Camilla Läckberg, 25 augusti 2009.

Du kan barn. Du kan dem och jag värdesätter dina ord och din kunskap högt.

Som maken sa, den kvällen jag och lilla L kom hem efter Spädbarnsvårdsdagen hos dig: "Shit, du kom hem med ett helt annat barn!"
Och det Anna, är sant. Du förtrollade vårt lilla barn, det var som om hon i dig såg någon som SÅG henne och hon slappnade av.

Nu går det framåt i sakta mak över golven, aptiten är stor, skratten höga och mamman och pappan drar en suck av glädje att se sonen så nöjd och utsövd. Tack snälla rara du för den hjälp vi fått! Du får oförtjänt dålig kritik och ibland undrar jag om dom värsta kritikerna är de som är avundsjuka? Att det är så enkelt att se till sitt barns (alla barns!) bästa genom att ge dem mat och sömn i mängder och fasta välbehövda rutiner verkar väldigt svårt att förstå för många.

Som jag skrev på min facebook, "de bäst investerade pengarna i världshistorien" =D> Vi är så otroligt nöjda och tacksamma, och inte bara vi. Jag kan redan se att de andra två små också har vuxit på bara ett par dagar, då vi har satt social delaktighet på programmet.

O:) O:) O:)