Mat, sömn och vakentid för tioveckors?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Cony

Re: Mat, sömn och vakentid för tioveckors?

Inlägg av Cony »

Hej igen kära ni! :heart: x1000

Jag måste bara få skriva av mig angående Bobo. Han är fortfarande en ren fröjd. Han frustar upphetsat och ger sig ålandes iväg mot... ja, allt typ. Sladdar, leksaker, hunden. Imorse när jag satt och åt frukost på golvet ålade han liksom upp med hela överkroppen i mitt knä och stirrade :shock: på mig och gapade. Det var bara att dela med sig av den goda frukostgröten.

Hans schema är VÄLDIGT spikat nu, eftersom han somnar direkt när man lägger honom. (Om det inte är i vagnen han ska sova förstås, då måste han först kika upp över kanten och se så gullig ut att jag nästan inte vet vad jag ska ta mig till. Sen somnar han.) Väcks 7.15, läggs 19.15, sover 45-1,5-45 på dagen. Äter allt jag ger honom. Lax, torsk, äggula, potatis, palsternacka, banan, äpplemos, välling, ris, bulgur, hemmagjord ärtsoppa, broccoli, blomkål. Och han äter MYCKET! Gapar stort, och är man inte tillräckligt rask med ny sked åker tummen in sålänge.

BARN! ÄLSKART! Folk är inte kloka som lyckas fördärva något så enkelt.

:)
Bobo levererad med kejsarsnitt pga säte 23/11-11 (39+0). Barnabokad från början. Bobo har två fullständigt utsökta bröder födda 02 och 04, som bor med oss på halvtid.
Irmasmamma

Inlägg av Irmasmamma »

Det här är ju alldeles, alldeles underbart!! :-({|=
Hatten av och hurra för er! :D =D>
Grattis till ett fantastiskt arbete som låtit en fantastisk gosse leva sin fulla potential. :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Cony

Inlägg av Cony »

Rapport igen, kan inte hjälpas när han är så fin och kul.

Bobo var ute och ålade som vanligt, denna gång forcerade han tröskeln och stack iväg ut i hallen för att undersöka storebrorsornas skor lite. Det fanns endel att säga till och göra med dom skorna vill jag lova, men sen blev han trött förstås, och vad gör man då... Man lutar huvudet mot lille-storebrors fotbollsskor och påbörjar sin långlur (inom marginalkvarten, givetvis :lol: ), och för att riktigt bevisa att man sover och inte bara "vilar" så snarkar man högt. :-({|= :wink:

Han har dessutom börjat säga ett långt "mmmmm" när man kramar honom. Det går också att stå ut med.

OCH han slickar mig i hela ansiktet och tuggar på min haka medan han gör ett "grrrrrrraaaaw"-ljud, och när jag skriker "hjääääälp" gör han det ännu mer och spärrar upp ögonen för att se... hotfull ut? :shock: :lol:

JA HAN ÄR UNDERBAR! Jag känner hur mitt hjärta expanderar bara av att vara i närheten av honom. Nobelpris till den som uppfann barn!
Bobo levererad med kejsarsnitt pga säte 23/11-11 (39+0). Barnabokad från början. Bobo har två fullständigt utsökta bröder födda 02 och 04, som bor med oss på halvtid.
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Mitt hjärta smälter! :heart: :heart: :heart:

Det vore jättekul om du vill skriva några rader i den här tråden: Med barnaboken i handen, som stöd och pepp för andra!
Irmasmamma

Inlägg av Irmasmamma »

Ååååååh!! :lol: :D :heart: :heart: =D>

Ja, det vore verkligen kul om du skrev en snutt i BB-tråden.....snacka om solskenshistoria!! :D :heart:
Cony

Inlägg av Cony »

:) Klart att den tråden ska fyllas på! Jag gör't.
Cony

Inlägg av Cony »

Liten rapport:

Bobo är snart åtta månader, och kryper några steg då och då, men ålar helst, och då snabbare än snabbast och så jäkla vackert korsvis att jag får tårar i ögonen. =D> :lol:

En liten tand börjar titta fram och detsamma gäller åttamånadersångesten. Det är lite ängsligt, små ihopbryt här och där, utsträckta armar och "mamamamamamama". Mycket social delaktighet, utelek och lite "klättra på förälder"-aktivitet tar udden av det. Sång och dans funkar också. :)

Häromveckan gjorde Bobo sin badhusdebut, äventyrsbad blev det tillochmed. Han älskade det! Tjöt av skratt och slog i vattnet, paddlade omkring på en liten sköldpadda och åkte rutschkana på mage med dyk på slutet! :lol:

Vi såg en loppisannons i tidningen imorse, den skulle pågå mellan 17.30 och 20 och vi ville gärna åka dit och sälja av lite skrot. "Men Bobo ska ju äta kvällsgröt klockan 17.45, och sova 19 :!: Ojojoj..." :shock: Vi bestämde oss för att vara "sköna föräldrarna" (min benämning på oss när jag tycker att vi är "vågade" och testar nya grejer, haha :roll: ) och åka ändå. Bobo fick kvällsyoghurt och välling istället för gröt, och klockan 19.00, efter att han flirtat sig riktigt trött med allt och alla (och fått skrattet till godnattet*100 typ), la vi honom i mjuklift i bagageluckan med mörkläggningstyg över hela härligheten. Så fort mörkläggningen var på plats började han med sina gulliga sovljud, förtjusta små "oiiii", "oiiiii" i någon minut. Sen somnade han. Klockan åtta gjorde vi oss redo att åka hem, lyfte över ongen till bilbarnstolen, hängde över tyget, höll tummarna. Han sov vidare! :mrgreen: Yes! Åkte de två milen hem, bar honom från bilen och plums ner i sängen. Sov som en stock. HIGH FIVE!

[-o< ANNA WAHLGREN! :heart:
Irmasmamma

Inlägg av Irmasmamma »

Tjohooooo!!! =D> \:D/ :heart: :heart: :-({|= :sleep: \:D/

Heja Bobo och hans sköna föräldrar!! :lol: =D>
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"