Vet du det där låter riktigt bra! du gör ett strålande jobb, 20 minuter skratt på kvällen det är inte helt lätt så jag är väldigt imponerad. Fortsätt med samma fina arbete så kommer det att ge belöning.Det där med attityden är svårt. Jag tänker precis som det står, har gett henne alla förutsättningar nu ska hon göra jobbet. Jag är inte osäker vid läggning. Från skratt till läggning tar det typ 30 sek. Skratt och bus i 20 min, upp för trappan och bums i säng med tillrättaläggning och ramsa ut. På kvällen är hon nästan aldrig ledsen när hon ska sova. Hon leker vidare i sängen i 20 min innan hon somnar. Isag vaknade hon 7.15 och då av att hennes pappa bortsade tänderna. Hon lekte med sina fötter när jag kom in 15 min senare. På dagarna är det annat. Då är det protester i ca 10-15 min, men aldrig jätteledsen.
Har du en bärstol eller kanske en babybjörn? isåfall kan ju liten få sitta på ryggen och du kan ge dig ut och utforska miljön runt där ni bor.
:thumbsup:Jag har varit benhård med schemat. En gång fick hon sova 10 min längre då det tog 45 min att somna när vi kom hem från stan.
Klart man vill ha resultat och gärna snabbt, det är väl så man fungerar som människa. Försök och ta det lite lugnt och bara fokusera på vad ni faktiskt redan åstadkommit. Ni har lagt en fin grund som ni nu bara arbetar vidare med. 3 veckor är ändå inte lång tid alls. Det som beskrivs i SHN är något som många inte uppnår vilket säkerligen kan verka stressande. Försök komma ihåg att kuren och efterarbetet kan ta ett tag och stressa inte för att få resultat idag, imorgon helst igårÄr jag otålig? Nu har det gått tre veckor sedan kurdagens första dag.
* MörkläggningVi ska som sagt bort nu till helgen, vilket inte är optimalt. Ska dock hålla tiderna och låta henne sova i sin resesäng med hennes madrass och allt. Här är det superviktigt med attityden antar jag.
* Snutte
* Attityd, attityd, attityd.........
Skriv ner, läs och begrunda. Kanske är det faktiskt så att det är fler förbättringar än du tänker på?