Är vi redo???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Nero

Inlägg av Nero »

Måste bara berätta, jag har precis nattat henne med ENBART ramsan!!!!
Visst det tog 45 min innan hon sov men jag var endast delaktig i ca 10 min, blev arg som ett bi när hon insåg att det inte skulle vagnas till sömns och jag var lite darrig på rösten i början när jag ramsade men ju mer hon höjde rösten desto starkare och klare blev min, tänkte hela tiden "DET SKA GÅ" :D
Stod inne hos henne tills hon lugnat ner sig sen gick jag ut med ramsan och ställde mig utanför dörren, stod där ute och väntade, en gång fick jag ramsa x 4 när volymen steg (i dörrspringan), sen slängde jag till en bekräftelseramsa när hon låg där inne och jollra, sen gick jag. Hon låg där inne och prata med sig själv i nästan 30 min innan det tillslut blev helt tyst! Men vi fixade det!!! jag stod emot att vagna henne till sömns och hon fixade helt själv att somna lita på att inga vargar kommer :D
Är så stolt nu! Ska ladda inför nattens ramsningar :D Nu vet jag ju att det går!

Tack än en gång Anna för dina ord på vägen och din peppning! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

=D> \:D/ =D>

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup:
Nero

Inlägg av Nero »

3:e natten avklarad! :D
Vaknade först 03.27!!! Väntade för att se vad som hände, men när det började hagla frågor ramsade jag i dörrspringan först, hjälpte dock inte utan hon arbetade upp sig själv till en rätt hög ljudvolym, gick in ramsade igen, blev ännu värre. Drog då i vagnen ett par tag för att bryta, lugnade ner sig och kunde nu börja ta ramsan till sig. Ramsade x4 och gick sen ut.Låg där inne och prata för sig själv, efter 15 min började hon sjunga upp sig igen. När jag tyckte det blev olidligt gjorde jag om samma procedur... Den Här gången somnade hon :D.... 40 min tog det
Vaknade igen 5.30 samma procedur men denna gång fick jag vagna henne tillslut, ramsan gjorde henne bara ännu mer upprörd och hon kunde inte för egen maskin komma till ro :( dock efter 40min . sen sov hon till 7!!!!!

Känns helt fantastiskt.... :lol:
Nero

Inlägg av Nero »

3:e natten avklarad! :D
Vaknade först 03.27!!! Väntade för att se vad som hände, men när det började hagla frågor ramsade jag i dörrspringan först, hjälpte dock inte utan hon arbetade upp sig själv till en rätt hög ljudvolym, gick in ramsade igen, blev ännu värre. Drog då i vagnen ett par tag för att bryta, lugnade ner sig och kunde nu börja ta ramsan till sig. Ramsade x4 och gick sen ut.Låg där inne och prata för sig själv, efter 15 min började hon sjunga upp sig igen. När jag tyckte det blev olidligt gjorde jag om samma procedur... Den Här gången somnade hon :D.... 40 min tog det
Vaknade igen 5.30 samma procedur men denna gång fick jag vagna henne tillslut, ramsan gjorde henne bara ännu mer upprörd och hon kunde inte för egen maskin komma till ro :( efter 40min . sen sov hon till 7!!!!!

Känns helt fantastiskt.... :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :D Du är så duktig :D

:D Låt dig inte förledas av att hon verkar upprörd av ramsan - helt rätt att bli förb-d när man väntar sig "bättre" underhållning (läs vagnande) :evil: Så ramsa på benhårt KLART och låt den verkligen ta över, vad hon än tycker :!: Hon ska alltså inte skrika dig IN. Hon ska i så fall skrika dig UT :wink:

:D Och inskränk dina gracer överlag, mer och mer för varje natt. Vad du än gör ska det göras kortare och kortare. Och vad du än INTE gör ska det göras längre och längre :lol: :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Nero

Inlägg av Nero »

Klart du hade rätt Anna! :lol:
När mamma äntligen bestämt att vi kan och vill sova på mage d¨å gör vi det! Buffade henne i rumpan och hon frågade på envist... ska det verkligen VARA så här????.... visst visst sa lilla mamma och fortsatte buffa, ok då då somnar jag då sa det lilla barnet :lol:

Detta är hennes eftermiddagslur, nu undrar jag om jag ska byta från vagnen till spjälsängen (kan inte ligga på mage i vagnen) när hon svarade på buffningen och även ramsningen (någorlunda iaf) eller är det risk för att man förstör hela kuren då?
Har inget larm men vid 5 månader är väl risken för PSD över? Undrar även om det är vanligt att dom blir väldigt hungriga under kurens gång för hon vill äta hela tiden!
Känns som jag är på nyttfödd med allt detta adrenalin som rusar i kroppen :mrgreen:
Nero

Inlägg av Nero »

HJÄLP!!!!
Jag kommer att behöva sova borta med Astrid nästa vecka, det blir ju mitt i uppföljningsveckan!!!! :(
Finns verkligen inget annat sätt att lösa det på än att vi sover borta.
Bäst att låta henne sova i vagnen nu så det inte blir nå konstigtheter med sovplatsen iaf.... hmmm det känns inte alls bra det här .... måtte det inte påverka allt för negativt...[-o<
Mamma till Astrid :heart: & Elsa :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Lugn och fin - ni fixar det. Inteoptimalt, men det GÅR!

Stressa inteuppdig bara och skicka ner vargar i vagnen :wink:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Och larm, snälla :!:

Liksom hon äter som en häst nu sover hon allt djupare och bättre. Vi vill inte ens drömma om att hon ska "glömma" att dra efter andan efter ett av dessa kortare eller längre andningsuppehåll som alla små barn gör då och då. Andningsautomatiken är ännu inte fulländad.

Risken för PSD är minimal, verkligen, men den finns. Här i mina trakter sov en liten femmånaders underbart gott i strålande sol på skinnfäll i pulkan, när föräldrarna gick på tur på skidor med barnet efter sig. På rygg låg hon förstås.

Det barnet vaknade inte :cry: :cry: :!:
Nero

Inlägg av Nero »

Ville bara lämna en lägesrapport så här dagen efter 5:e natten.

Ja i natt sov den lilla älsklingen 12 timmar i sträck!!!!! :lol:
Men det bästa av allt var när hon vaknade imorse 6.45 med glädjetjut och låg sen och jollrade och kastade med sin nalle i vagnen.... då föll det en tår :heart: , minns inte när hon sist vaknade glad! :cry:
Det kändes såååååååå härligt. :mrgreen:
Läggningen numera går som en dans, skratt och stoj på väg till kammarn, gonatt till lampan, gonatt puss på bebis, bädda ner och ramsar ut.... lite joller där inifrån, en bekräftelse ramsa när det lägger sig och snart hörs snusningarna :D
I kväll ska sambon äntligen ta steget och lägga själv, har nog inte riktigt trott på att detta ska fungera, men tro mig han är OMVÄND!!!!! :D
Är numera duktigt påläst och kommer med egna förslag och vinklingar.... mmmm
Behöver jag säga att vårat familjeliv numera är glatt & skojjigt och inte en enda larvig "gräl" pga sömnbrist! \:D/
Vi hade det ju dock bara jobbigt i dryga 2v, men det sätter sina spår direkt att inte få sova, både på bebis och föräldrar!

Nu ser vi bara framåt och är beredda på evetuella bakslag, men verktygen har vi så det ska inte vara några problem, skulle osäkerheten komma finns ju ni underbara mammor att bistå med tips och ideer!
Kramkalas :heart:

Nette och Astrid
Mamma till Astrid :heart: & Elsa :heart:
ElinN

Inlägg av ElinN »

Åhhh vad härligt att det går så bra!!! Blir så glad för er skull! Ja, man får en liten tår i ögonvrån när man märker hur nöjda de glada de är! :heart: Man har verkligen gjort sin älskling en tjänst!

Vår natt var sådär, men tror det var sista "djupdykningen"... Vi kommer att SOVA punkt slut! :D :mrgreen: :sleep:

:heart: KRAM :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol: :!:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"