Vi njuter av lugna sköna kvällar och att sova sova sova hela natten!! Storebror och lillebror har vant sig bra vid varandra. Har inte behövt ramsa, buffa eller göra någonting på säkert 2-3 veckor. Även fast lillebror alltid vaknar mellan 6-7 och pratar/bökar lite, så krävs det ingen insats av mig.
Han är lite som en snoozze
Imorgon blir han 6 månader
Han växer så det knakar och väger snart mer än storebror, som undrar lite vad det är för vild krabat vi fått. Lillebror både kryper och försöker ställa sig upp, röjer runt och låter ingenting stoppa honom. Jag som trodde vi hade barnsäkert....
Schemat fungerar superbra.
7 amning + gröt
9.15-10 sova
10.30 amning+ lunch (burkmat och banan)
12.15-13.45 sova
13.45 amning + mellanmål (gröt/välling/smörgås/yoghurt)
16.00-16.45 sova
16.45 amning + middag (egenmat + fruktpure)
18.40 gröt
19 sova
Har inte helt gett upp detta med välling än. Tog en paus på 2 veckor men provade idag igen att ge med pipmugg med stora hål och blandad med mangobananpure (som han brukar få på gröten). Jättegott var det. Fortsätter med gröt till kvällen, men kanske ger lite välling som mellanmål ibland. Är praktiskt tycker jag om det funkar med både gröt och välling. Särskilt när det börjar bli dags att sluta amma. Tänkte först trappa ner, men då slutade han nästan att kissa så fick trappa upp igen och övar nu på att få i honom lite vatten ibland.
Han sover fortfarande ute i vagnen (på rygg) på dagen alla sovpass.Vagnar alltid om han vaknar, funderar på att lägga honom inne med storebror så småningom. Vet inte riktigt när det är läge men kanske runt 7,8 månader?! Han borde förhoppningsvis klarar av att somna om själv även på dagen!
Återigen TACK för att vi får sova gott