Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Japp, vi är friska här fortfarande och i morgon kommer farmor vilket är fantastiskt för hon brukar alltid pricka in sina besök när vi har någon pågående sjuka i helgen.

Är fortfarande så otroligt orkeslös vilket är grymt irriterande, men det ger väl med sig så småningom. Risken är väl bara att jag landar i soffan för att aldrig mer ta mig upp igen, hemska tanke.

Mån Boxpass med styrka 75 min FoS
Lör Karatepass 1 tim

Sen blev det ingen mer träning denna vecka.

Ska försöka ge mig på att öka dosen någon kommande vecka, får se hur det går.

Löpskolan börjar den 20 april och det är fyra, eller om det var fem, träffar. Måste inhandla ett par springskor och så långa byxor och en tunn jacka. Det kommer bli peppning i sig för jag är så snål så jag kommer springa bara för att jag inte vill slösa bort pengarna. Men å andra sidan är jag så låt så jag undrar om instruktörerna kommer få mig att uppleva "andra andningen" och "njutningen" med löpning. Spännande.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Re: Träning 2012!

Inlägg av LindaVega »

Hej alla

Tack Tilda! Jag äter alltid protein efter träning, och lägger till kh efter styrka (banan eller bär)förutom efter HIIT intervaller, då väntar jag minst en timme innan jag äter (efter Olgas tips om maximal fettförbränning) Har dock varit lite osäker vad jag ska sätta bodyrock i för kategori. Efter cardio inga kh och efter styrka protein och kh är en grund"regel". Kör nog på keso m kanel efter bodyrock (dvs som cardio)

anna: spännande. Gissar att jag slarvar med mellanmålen också. Äter bara mellanmål efter träning (som ovan) Men det blir oftast på kvällen efter middagen. Vi vill ha rapport om dina framsteg.

Min vecka 5 pass
mån: styrka ök
ons: styrka nk
to: tabataintervaller på crossen, 15 min
fre: pw 1h
lö: pw 1h

April kommer att bli bodyrock och löpning. Min favoritträning, även om styrka blir roligare och roligare. Och anna- kettlebell är ju hur roligt som helst. Korta intensiva, explosiva pass. Finns mycket på nätet.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
LilloppansMamma
Inlägg: 742
Blev medlem: fre 04 feb 2011, 12:31
Ort: Västra götaland

Re: Träning 2012!

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej!

Denna vecka har varit bra men också dålig. :cry: Min vad bråkar med mig och har gjort sedan nyår. Antagligen en benhinneinflammation. :evil: Så på tisdag har jag tid hos en sjukgymnast. Nu får denne fixa min vad så jag kan springa, Inte klokt vad beroendeframkallande löpning är.

Men tränat har jag gjort:
  • Må- spinning medelpass 55 min+ crosstrainer 10 min+ löpning 3,5 km. Vart så sur när vaden tokstrejkade att jag bara stängde av löpbandet och gick hem. MEN körde ett hemma pass. + Zwow#9 10 min.
  • Tis-Zwod#2 22 min
  • Onsdag- spinning baspass 55 min+ crosstrainer 15 min
  • Fre- Zwow#9+Zwod#1 10+24 min
  • Lör- medelpass gympa 55 min+ 25 crosstrainer
Jag är hooked på Zuzannas pass. Fasen vad kul och man svettas ju så det riktigt sprutar. Underbart! :mrgreen:

Nu är det så att vågen gått ner ytterligare, totalt -6,7!

Men jag saknar löpningen men jag är snart uppe på löpbandet igen. :wink:

Fortsatt glad påsk!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sarisparis »

LilloppansMamma, du kör ju hur hârt som helst :shock: =D> Och roligt verkar du ha :lol:

Min vecka har varit lite slapp, sâ här blev det:

mâ: plankor 5 x 60 sek
to: löpning 30 min + 3 x 15 armövning (triceps) pâ bänk
lö: försök till löpning i sällskap med Storebror pâ cykel, men det blev nâgot sorts konstigt intervallpass som inte var särskilt ansträngande :roll: Men mysigt att vara pâ tu man hand med en klok 4,5âring :heart:

Och sâ alldeles för mycket pâskgodis pâ det :lol:

Nya tag till veckan 8)

:heart:
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Träning 2012!

Inlägg av Fauve »

Lite träning den här veckan

tis: armhävningar
tors: cykeltur
sön: armhävningar
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Vad roligt LillaloppansMamma att du gillar Zuzanas pass :)

6 pass:

Må: styrka ben&rumpa 20 min+100 burpees med armhävning 10 min
Ti: styrka rygg, biceps, axlar 1 timme
Ons: jogging 5 km +magcirkel 20 min
To: styrka bröst, triceps, mage 40 min
Lö: eget cirkelpass, typ bodyrock 15 min
Sö: jogging 8 km

Vi var på stugan fre-sö och där blev det mycket röjande på gården. Har fört ved från ett ställe till annat i skottkärra, staplat veden och börjat om, många varv blev det. Bra träning det med :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Jaha! :D då var 1:a veckan av dessa 6 gjord!
Mån. Cirkelträning 45min
Ons. 20 min snabb promenad till slingan i skogen 45 min jogging, 5 min box
Fre. Stavgång i slalombacken 1 tim
Lör. Cirkelpass 45 min
Sön. Poweryoga 45 min

På tisdag åker vi till fuerteventura 1vecka. Jag kommer göra ett pass poweryoga imorgon, och där nere blir det några pass cirkelträning och jogging. jag kommer satsa på5 pass trots semester. Hoppas jag. Med tanke på all inclusive behöver jag det...
Kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sofies mor »

Hej!
Jag glömde visst att det var söndag igår, men det är ju nästan söndag idag också.. :mrgreen:
Hade fullt upp den här veckan (ja, alltså förra), så det blev bara ett pass, ett bodyrockpass.

Jag blir väldigt imponerad av era rapporter!!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Vilket härligt gäng det är som huserar i denna tråden, så otroligt inspirerande det är att läsa hur mycket ni tränar. Ni är så bra, allihopa!!

Själv gjorde jag inte något vettigt förra veckan, på order från läkarna, suck. Men nu är jag på gång igen, äntligen.

Igår var jag på min första pass på Löpskolan och det var så ruskigt roligt. Vi var 16 stycken tappra män och kvinnor som gav oss ut i skogarna vid havet. Först gick vi 800 m i ganska rask takt, sen körde vi lite uppvärmning typ sträck lite här och där i positiv anda, därefter sprang vi 1 min och gick 4 min, detta upprepades fem gånger. När vi gick var det rask takt som gällde och när vi sprang asade vi fram i ett otroligt långsamt tempo. Det gick så sakta så hela kroppen bara skrek SLÄPP LOSS, LÅT MIG SPRINGA. Men jag förstår ju tanken bakom det hela så jag jobbade på och njöt av regnet som strilade ner över oss.
Som avslutning fick vi springa tre pass på två minuter varvat med rask promenad i tre minuter. När vi var tillbaka vid startpunkten blev det lite stretch och snack.

Nästa tisdag ska vi prata om löpteknik och så ska det springas lite till. Läxa till nästa gång är att springa två likadana pass som vi gjorde där.

Det roligaste av allt var att jag hade kostat på mig, visserligen rea men ändå, nya springkläder. Jättesnygga svarta långa byxor med riktigt rosa slingor på sidorna och så en rosa jacka. När jag satte på mig kläderna här hemma så kände jag mig som värsta löparen, snygg och lång. Vet inte om jag slagit i huvudet någonstans eller om det är min tidigare sjuka som grumlat mitt omdöme men jag bestämde mig för att njuta av situationen.

Positiv är jag till löpning just nu, kanske kan jag nå min dröm att få uppleva andra andningen och själva njutningen av löpning.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Re: Träning 2012!

Inlägg av LindaVega »

Hej Tjejer :D


Har haft en kort träningsvecka. Hela familjen drabbades av magsjuka förra helgen :x Jag var dålig mån-tis, men har kört på efter det. Har påbörjat februariutmaningen på bodyrock.

Ons: bodyrock
Tor: bodyrock
Lör: pw
Sön: bodyrock

Planerar att köra bodyrock mån-tors varje vecka och ev ett till pass på helgen. Annars blir det löppass och/eller pw lör-sön.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Träning 2012!

Inlägg av Fauve »

Vi har haft sjukvecka men två pass blev det:

ons: rygg rehab
tors: lååångpromenad

Kram Lisa
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
LilloppansMamma
Inlägg: 742
Blev medlem: fre 04 feb 2011, 12:31
Ort: Västra götaland

Re: Träning 2012!

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej tjejor!

LindaVega och Fauve- tråkigt med sjukdom men bra att ni fått in träningspass. :wink:

Nu har jag varit hos sjukgymnasten på idrottsmedicin. Tennis-leg blev domen. :shock: Tennisarm har man ju hört talas om. :wink: Jag har muskelbristning i övergången mellan vadmuskel och senövergången ner mot hälsenan. Så först och främst skall jag göra olika övningar hemma för att stärka upp musklerna och senorna i vaderna/fötterna, om inte detta fungerar så kommer jag att prova ut inlägg till skorna samt stötvågsbehandling. Men med knappt en vecka av träning så känner jag att de hjälper. Hoppas att jag slipper vidare behandling för det skulle inte bli billigt!

Träning i veckan:
  • Må-löpning 5km + crosstrainer 20 min+ sittande cykel 15 min+ Zwow#5
  • Tis-Zwow#5 10 min +Zwow#6 10 min
  • Ons- spinning medelpass 55 min+ Zwod#2 20 min
  • Fre- spinning medelpass 55 min+ Zwod#1 18 min
  • Sön- löpning 7,5 km+crosstrainer 15 min+ sittande cykel 10 min
Min tidsutmaning på 5 km ligger fortfarande på is. Vaden pallar inte en sådan ökning, så jag får snällt vänta. Men lite surt är det när jag känner att jag utan problem skulle springa 5 km på 25 minuter. Men den som väntar på något gott. :lol:

Kramar!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Linda, roligt med bodyrockutmaning. Jag gjorde också feb. utmaningen. Nu kör jag tung styrka både hemma och på gymmet. Känns att jag har tränigsvärk konstant i någon muskel :wink: Saknar bodyrockpassen, det blir mera av dem närmare sommaren.

5pass i veckan :)

Må: styrka ben&rumpa, mage 30 min
Ti: kettlebellpass, mage 40 min
To: styrka övrekroppen 1 timme
Fre: jogging 8 km, några plankor
Lö: styrka helkropp på gymmet 1 timme

Nästa vecka blir det kanske lite mindre träning. Maken och jag ska vara i Stockholm fre-sö. Utan barn, firar 10 års bröllopsdag som vi har i maj :D Får se om jag kan hålla mig borta från hotellets gym....
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sofies mor »

Oj, vilka pass ni kör tjejer!!
Själv har jag hunnit med tre (lite lättare :lol: ) pass.

Mån - bodyrock-liknande styrkepass, 12 min
Tors - cyklade en timme
Sön - Föräldra-barn-dans, 45 min

Jag jobbade massor denna veckan, (tim-vikarierar så det kan variera väldigt mycket) så jag är nöjd att iallafall dessa pass blev av!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sarisparis »

:oops: inte mycket alls för mig. Ingen löpning, inga plankor. Tittade pâ Zuzannas pass pâ youtube och körde nâgra minuter. Inte ett helt pass alltsâ, men tillräckligt för att det skulle kännas i kroppen dagen efter. :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"