Hejsvejs,
och vi körde ytterligare en variant.
Liten suger på fingrarna och har så gjort sedan pytte. Någon snutte har aldrig varit aktuell.....förrän strax före årets jul då kusinen (5 månader yngre) hade en apa som var med överallt. Det blev slagsmål kring denna apa, min lilla (bestämd 2 åring vid det laget) skulle absolut ha den och stal den i obevakade ögonblick och sprang och satte sig under ett bord och kramade den.

Kusinen grät. Kaos.
Hm, så kom julen och i ett av paketen fick min liten en egen apa från ovannämnda kusin. Lyckan var fullständig. Lugnet lade sig, de små hade var sin apa.

Vi kunde fira jul, de små blev bästisar och bondade över sin apor.
Plötsligt var apan superviktig och skulle minsann sovas med, för så gör ju kusinen. Nu sovs den med apan, hemma och i resessäng, varje dag och natt. Kände mig också tveksam först eftersom det varit så skönt utan snutte i 2 år men å andra sidan har jag bara goda minnen av min egen nalle....... däremot skall jag köpa en reservapa har jag kommit fram till.
Så även om apan dök upp i våra liv lite överraskande och ganska sent kan man inte mer än le när man på morgonkvisten hör liten från sitt sovrum småprata med sin apa: Sovit gott apan? frågar hon. Gulle.
kram Tin

Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.
Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars