Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Hej! :D
5 pass denna vecka.

Tis: Joggade 5 km
Tors: Motionscykel 1 tim
Fre: Motionscykel intervall 20 min
Lör: Poweryoga + pilates 50 min
Sön: Rask promenad 30 min + 5 min boxsäck + 20 min motionscykel

Sambon köpte sig alltså en boxsäck igår, och jag planerar att köra lite på den jag också, kanske som avslutning på en del av passen. Det borde väl vara bra komplemenst-träning?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Hej!

Veckans träning:
fre: ben & plankor hemma
lör: bröst & triceps hemma
sön: rygg, biceps, axlar och trx-plankor på gym

Nu har jag fått lite ordning på hemmaträningen så att den känns meningsfull (alltså ansträngande nog). Det blir ett bra komplement då jag inte kommer iväg till gymmet. Jag fick lite mersmak och började söka på träningsböcker på adlibris. Jag upptäckte att man kunde provläsa en del böcker och få många tips på övningar. Lite laglig tjuvläsning för inspiration var inte fel :)

anna: skoj med boxningssäck! Den blir säkert ett bra komplement.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hoppas ni mår bättre Susan.
Visst är det jobbigt att träna igen då man varit sjuk, Sofies mor. Ta det lugnt i början, snart känns det bättre :)
Härliga pass Sofiapia och anna :) Låter roligt med boxsäck, jättebra träning :)

6 pass:

Må: Zwow nr 1+ mage = 25 min
Ti: bodyrock 16 min
Ons: Zwow nr 2+ mage, axlar= 30 min
To: bodyrock 20 min
Lö: bodyrock 20 min
Sö: Zwow nr 3+mage= 30 min

Zwow= Zuzanas workout of the week. Zuzana var tidigare med i bodyrock, nu gör hon egna pass. Kolla på youtube på zuzkalight om ni vill veta hurdana pass det är.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Fauve

Inlägg av Fauve »

Vad bra jobbat av er!
Var frisk i början av veckan men blev magsjuk i torsdags. Bättre nu men nu har familjen lätt feber och yrsel...

Mån: rygg rehab
Tis: Långpromenad
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Flitiga ni varit!

Här har jag kört 2 pass. Bättre än inget.

Må- spinning medelpass 55 min
Tors- spinning medelpass 55 min

Ingen löpning på ett par veckor, är riktigt sugen att springa långt i veckan. Får se hur det går, har fått ont i ryggen idag. :shock: :evil:

Kramar!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Bra jobbat alla hurtisar =D> Vilken bacillrik vinter det här verkar vara, alla verkar vara sjuka av och till. Hoppas att ni som varit/är hängiga snart kommer i form.

Vi var borta i helgen och min löparrunda gick om intet sâ jag är lite frusterad att bara kunna rapportera de gamla vanliga plankorna som jag nu börjar tröttna pâ. :roll:

Alltsâ,

mân plankor 5x60
ons plankor 5x60
fre plankor 5x60

:heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hela förra veckan tillbringade jag i sängen där jag kämpade för att överleva influensan. Peakade i helgen med 40,2 graders feber och svårt med andningen. Idag är jag så gott som feberfri men totalt slut. Gör bara det som är absolut nödvändigt och inget mer.

Kram Susan - en klenis efter fjorton dagar i sjuksängen.
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej alla :D

Har varit lite frånvarande i tråden. Först sjukdom och sedan sportlov. Under sportlovet åkte jag slalom varannan dag och längdskidor varannan dag. Skönt, och det kändes att jag har en bra grundkondition, åkte mellan 7-9 km i spåret och det var helt ok. Utför brukar ju kännas rejält i låren, och det gjorde det nu också, men jag var inte helt slut, som jag brukar kunna bli.

Denna vecka
mån: styrka nk
tis: styrka ök
tors: intervaller 20/40 20 min på crosstrainer
lör: bodyrock 600 rep-pass

Fortsätter med träning med betoning på styrka mars ut, sedan blir det mer bodyrock och kanske lite löpning.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej alla!

SusanD-låter inte kul! Härligt att du är på bättringsvägen!

Ja ytterligare en vecka med otroligt lite träning. Men nu så kommer allt att lugna sig. EN gång har jag varit på gymmet. Men en gång är bättre än ingen gång.

Tors- Löpning 6 km+15 crosstrainer+ 10 min sittande cykel.

Kramar!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: Susan D hoppas du är bättre...vilken eländesvinter ni haft!

Denna vecka blev det 4 pass. Dagens pass uteblev, för jag och Clara fick spysjuka...

Mån: Körde 7 pellets-säcker åt gången på skottkärra över gräsmatta in i huset och lasta ur. 1 tim, 10 min tog det att köra 2 pallar. Svettigt!
Tis: Bodywork handsfree 20 min + 5 min boxsäck
Fre: Joggade 5 km + 5 min boxsäck
Lör: Motionscykel 45 min.

På fredag ska jag på en "prat-tid" hos en PT...Jag har förklarat för henne att jag inte är intresserad av att gå på gym eller träna i grupp. Jag vill fortsätta träna hemma och i skogen. Men jag vill ha lite goda råd! Vill gå ner något kilo, men framförallt bli fastare! Trivs INTE alls som det är nu! Trots all träning jag faktiskt gör och har gjort i så många år nu, och trots att jag tycker jag äter vettigt är jag lös i hullet...Nä, det kan behövas någon utomstående som tittar på detta tror jag!

Kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Vad tråkigt med spysjuka anna :( Hoppas det går snabbt förbi. Men roligt att träffa en PT. Kan ju vara bra med nya råd om man inte är nöjd. För mig var skillnaden styrketräning, intervaller och bodyrock/mammaexpress. Och att vid varje pass träna till max. Ge allt jag orkar, komma ut ur min comfort zone. Om du förstår hur jag menar. Sen försöker jag varva med lågintensiva pass som jogging och promenader. Det är jag inte alltid så bra på, att träna lugnt. Något att bättra på.

5 pass :)

Ti: bodyrock 40 min
Ons: bodyrock 18 min
To: bodyrock 23 min
Lö: jogging ca 50 min
Sö: styrka helkropp på gymmet 1 timme

Var till gymmet idag. Inte ofta det sker. Det var simhallens gym, litet och trångt, inte alls fint som SATS eller andra stora. Men där fanns allt man behöver så kommer nog att nu och då gå dit. Roligt med omväxling till hemmaträning. Har några kvällar i veckan gjort rörlighetsövningar och strechat ordentligt. Skönt! Märker att jag är ganska stel i kroppen så det här ska jag fortsätta med.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

LindaVega skrev:Utför brukar ju kännas rejält i låren, och det gjorde det nu också, men jag var inte helt slut, som jag brukar kunna bli.
=D> Vad härligt att sâ konkret fâ känna att all din träning gett resultat. :thumbsup:

anna, vad spännande med en PT. :D Tveka inte att rapportera om du vill. :D

Tilda, som alltid blir jag sjukt imponerad av dina träningsveckor. Det känns lite löjligt att hamna precis efter dig :wink: , men här är min vecka:

mâ plankor 5x60
ons samma

that's it :shock: hade en löprunda inplanerad med en kompis igâr, men vi ställde in dâ hela skogen var upptagen av ett 6-timmars-lopp; folk sprang runt runt runt vâra smâ sjöar i sex timmar :shock: :lol:

:heart:
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: kondition, ben och planka hemma
lör: rygg, biceps & axlar på gym
sön: bröst, triceps och mage på gym

Jag hoppas ni är friska igen SusanD och anna! Och vad skoj med PT. Ger säkert ny inspiration att ta dig vidare.
Bra jobbat som vanligt Tilda =D> Jag sneglar på Bodyrock ibland och blir sugen på att komma igång. Känner mig inte stabil nog för alla hopp, men det ska bli skoj när jag kan få lägga in lite Bodyrock komplement i min träning.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Fauve

Inlägg av Fauve »

Känns som jag rapporterar veckans sjukdomar ist för träning... :roll:
Blev dock två korta, lätta ryggpass under veckan.
Min sjuka: virus som gav kraftig yrsel i fyra dagar. Tydligen nåt som "går i stan bland folk i min ålder" enligt vc. Efter det var jag trött och orkade inte träna.
Lillan: Öroninflammation med två spräckta trumhinnor. Stackars lillan. Tur att penicillin är godare nu än när jag var liten

Men nu ska jag iaf ställa mig och träna lite, var tvungen att tjuvstarta rapporteringen när jag nu har nåt att skriva. :D
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Sofiapia, du ska inte göra hopp ännu. Det är ju inte så länge sen du fött. Och så länge du ammar ska du inte heller hoppa så mycket eller jogga. Men du kan ju modifiera i bodyrock. Om det är Jumping Lunges (utfallshopp) så gör du utfall, inga hopp.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"