Korkad tidpunkt för resa...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tess
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 08 jun 2005, 12:38
Ort: Nykvarn

Korkad tidpunkt för resa...

Inlägg av Tess »

Vår sotter är snart 9 månader och inne i åttamånadersångesten. Jag har läst i Barnaboken om den och jag känner igen ganska mycket även om vår dotter reagerar ganska lindrigt, förutom huvuddunkningarna i madrassen som känns lite jobbiga. Annars är hon pigg och glad och sover gott hela nätterna igen efter lite strul kring åttamånadersdagen. Fick då "hårdköra" några tidiga morgnar. Men det är så underbart nu när jag vet vad som ska göras då det krånglar. Det går så fort över!
För många månader sedan ( innan jag visste om problematiken med åttamånadersångesten och inte hade hittat hit) så bokade vi en resa till solen och värmen. Vi åker nästa fredag och visst ska det bli underbart med en veckas sol och bad för hela familjen. Men jag är ändå orolig. Det är ju helt fel tidpunkt med tanke på Alvas ålder! Jag planerar att köra hårt med rutinerna och använda verktygen så gott det går i lägenheten och jag håller tummarna för att det funkar. Jag ska verkligen jobba för det, vill ju inte att Alva ska bli alltför förvirrad av det hela. Jag räknar också med några eventuella kurnätter när vi kommer hem för att återställa ordningen när vi kommer hem. Tänker jag fel? Är det någon annan som har "klarat" en resa vid denna galna tidpunkt?
Hjälp mig gärna med tips!
Anna, jag är så otroligt tacksam att detta forum och dina böcker finns! Du har hjälpt så många så oerhört mycket och det är tack vare dig, tror jag, som det känns så lätt att ha en bebis den här gången! Med stora dottern ammade jag nätterna igenom tills jag gick på knä, jag var otroligt ängslig och dottern också... vad berodde det på :oops: ? Hon var som ett plåster på mig under LLÅÅNG tid. Men nu har vi en solskensbebis som sover och äter som hon ska och livet känns underbart!!! :D
mamma till Lovisa, sept-01 ( ej kurad) samt Alva april-05 (har k?rt med standardmodell sedan hon var ca 3 m?nader. Kurade ordentligt vid 6 m?nader efter att n?tterna b?rjat strula med en massa vargar...Lite ?verg?ende strul ocks? vid 8 m?n...
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för dina varma ord :D Om du visste vad du gör mig glad :D Men något säger mig att du nog vet det :lol: :lol: :lol:

:D Ingen fara. Ställ om dig mentalt nu och var så glad som du ju egentligen är över denna underbara resa ni ska få göra. Minns att oro är den största boven i all barnavård. Så skjut vargarna och bestäm dig för att denna resa ska bli en fullkomligt fantastisk upplevelse inte minst för din lilla :!: Vilket den verkligen kan (och ska) bli också. Sol och värme biter rätt bra även på små åtta-niomånadersdeppare :!:

Följ schemat även där, det går :!: Du ska inte behöva kura särskilt när ni kommer hem, bara möjligen påminna och INTE ramla i vargfällan.

Se till att du har med dig något lämpligt stort skynke så att du kan mörklägga :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tess
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 08 jun 2005, 12:38
Ort: Nykvarn

Tack Anna!

Inlägg av Tess »

Tack för ditt svar, nu känns det mycket bättre. Ja, vi ska verkligen njuta så mycket vi bara kan! Jag rapporterar när vi kommer hem, hur vi har haft det.
Tack än en gång!!! :D
mamma till Lovisa, sept-01 ( ej kurad) samt Alva april-05 (har k?rt med standardmodell sedan hon var ca 3 m?nader. Kurade ordentligt vid 6 m?nader efter att n?tterna b?rjat strula med en massa vargar...Lite ?verg?ende strul ocks? vid 8 m?n...
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol: :lol: Väntar med spänning :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"