Minikura, eller ej? Inkonsekventa föräldrar behöver omstart.

TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Minikura, eller ej? Inkonsekventa föräldrar behöver omst

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Ja vet du, det enda jag kan säga som jag har insett som förälder och med en tråkig egen barndom. Man måste förlåta sina föräldrar för de har gjort det bästa de kan med de medel de hade till buds. När man vet bättre så gör man bättre säger en klok kvinna.

Så information och läsa är nyckeln tror jag.

Sen säger en annan kvinna sån är: Bättre tveklöst fel, än tveksamt rätt. (en mycket stor lärdom för mig)

Sist.... Tveka och fundera och läs hur du vill ha det och handla sen tveklöst därefter. Men, man har också rätten att ändra sig och göra om. Inget är ristat i sten. Bara man gör det utan att darra på manschetten tänker jag.

Så AW säger att man kan alltid "backa bandet".

The Dog Whisperer, Cesar Millan säger: Varje tillfälle där man återskapar det som var dåligt ger både (nu säger jag barn och inte hundar) barn och vuxna att öva på att göra om och göra rätt för att komma på rätt bana.

Så med det i bakfickan kommer säkert en mängd jobbiga nätter på många sätt och vis i framtiden. FUndera på vad som är viktigt för er, hur vill ni ha det? Då vet man i framtiden hur man också vill agera lite bättre.

Läs i Barnaboken förebyggande så ni verkligen vet vad Förtrotsen betyder, vad den stora trotsen betyder. Varför inte använda nej, fy och aja baja.

Det finns så mycket fin litteratur man kan få i sig som funkar underbart med barn. Lite klokare lite bättre blir man för varje år som sen går. Bara man inte slutar utvecklas själv.

Det är mina tankar. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"