Hejsan,
Vi kurade vår son Arvid vid ca 6 mån, idag är han 9,5 mån. Fantastiskt! vid ca 8mån började han vakna vid 5 el 5:30 och inte somna om - efter ca två veckor ändrade vi schemat (9 mån schemat). men nu har det fortsatt med tidiga uppvak. Han har varit förkyld. Kan vi göra något? Det påfrestar mig att höra protesterna 1-2 timmar innan vi egentligen ska upp.
7:15 gröt
9-9:20 sova
10:15 lunch
12-13:30 sova
13:30 gröt el välling
16:45 middag
18:30 välling
19-7 sova natt
Tacksam för stöd å råd!
/Arvids mamma
Trubbel vargtimmarna
Re: Trubbel vargtimmarna
Hej och grattis till lyckad kur!
Har du last om 8 månadersångesten?
Då kan frågor dyka upp om diverse i tillvaron. En period då man som liten inser att man är en individ, skild från mamma och pappa.
Jag tror det kan vara något sådant som spöka och då gäller det att ge tydliga och fasta svar, tillbaka till ordningen. Tillvaron är som den har varit, är svaren ni skall leverera.

Har du last om 8 månadersångesten?
Då kan frågor dyka upp om diverse i tillvaron. En period då man som liten inser att man är en individ, skild från mamma och pappa.
Jag tror det kan vara något sådant som spöka och då gäller det att ge tydliga och fasta svar, tillbaka till ordningen. Tillvaron är som den har varit, är svaren ni skall leverera.
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Hej igen,
Ja jag har läst om 8/9 månaders ångesten. Så det enda vi kan göra är att "rida ut stormen"? Köra på som vanligt å hålla på tiderna alltså? Puh!
Påminnelseramsa, klassiks musik? Idag gör vi inget när han vaknar - han får protestera och vi tar upp honom mellan kvart i sju och sju.
Tack!
Ja jag har läst om 8/9 månaders ångesten. Så det enda vi kan göra är att "rida ut stormen"? Köra på som vanligt å hålla på tiderna alltså? Puh!
Tack!
-
Norahsmamma
- Rådgivare/advisor
Hej!
Det finns lite olika strategier att välja mellan just när det kommer till de tidiga morgnarna. Du kan läsa om dem här och sedan välja en av dem och hålla dig till den. http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119

Det finns lite olika strategier att välja mellan just när det kommer till de tidiga morgnarna. Du kan läsa om dem här och sedan välja en av dem och hålla dig till den. http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Norah
, född 110123, kurad juli 2011
Almin
, född 160521, SM från start
Almin