Diskussionstråd om barnaboken
Re: Diskussionstråd om barnaboken
En vän citerade detta på facebook i morse:
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. ( Eleanor Roosevelt 1884 - 1962)

Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. ( Eleanor Roosevelt 1884 - 1962)
Det var ett väldigt vackert sätt att uttrycka saken. Och sant.miar70 skrev:En vän citerade detta på facebook i morse:
Mamma till:
B. f 01
E. f 07
S. f 09
Ärta i magen. BF 20170303
B. f 01
E. f 07
S. f 09
Ärta i magen. BF 20170303
:thumbsup:miar70 skrev:En vän citerade detta på facebook i morse:
Stor kram Anna!
Anna - Barnaboken kommer att klara sig för det finns ingen bok som dennaMitt tionde barn, Barnaboken, är på väg att förblöda.
Emmy 080212
Rasmus 091223
Rasmus 091223
Kram Anna. Tidigare häxjakter var åtminstone lokala.
På det personliga planet är det vämjeligt, och det finns inte nog plåster i världen för att kunna plåstra om dig. Önskar att du tillsammans med allehanda andra kända personer som belackats kunde göra ett motdrag så småningom.
Om Barnabokens förblödande tror jag att du kan, förhoppningsvis, ha fel.
Jag har läst BildZeitungartikeln. Den är så överdriven att jag tror den snarare väcker påminelse om att BB finns. Bildspråket talar dessutom på tvärs - bara värmebilder på en familj som ser ovanligt starka och kärleksfulla ut.
Skummade också artiklarna i Frankfurer Allgemeine Zeitung. De är klart bättre än de flesta svenska artiklar, lämnar mer åt läsaren att ta ställning själv. De är inte så hämndlystna som flera svenska jouornalister och tidningar varit, och de förhåller sig mer kallsinniga till det hat som speglas i FFs bok. Dessutom beskriver ju artiklarna en hel del av BB, nästan mer av den än av FFs bok.
Jag tror inte att BB förblöder i Tyskland av dessa reportage. Jag tror det är värre i Sverige men långt ifrån kört. En tid kommer, för vissa, BB i Sverige bli den bok som är lite förbjuden. Har man den framme i hyllan hamnar man i en diskussion med dem som inte läst den.
Men fortsatt kommer människor att behöva hjälp, och söka efter råd. Och vi är minst ETT PAR GENERATIONERS FÖRÄLDRAR som läst, roats, blivit hjälpta och SOM PRAKTISERAT på våra barn. Våra erfarenheter tar man inte ifrån oss.
Jag har givit boken till ett par nyblivna föräldrar nu som bara hört talas om dig och den via medierna. De har läst valda delar och båda är fascinerade av innehållet.
Barnaboken kommer att överleva. Och det ska du också göra Anna.
På det personliga planet är det vämjeligt, och det finns inte nog plåster i världen för att kunna plåstra om dig. Önskar att du tillsammans med allehanda andra kända personer som belackats kunde göra ett motdrag så småningom.
Om Barnabokens förblödande tror jag att du kan, förhoppningsvis, ha fel.
Jag har läst BildZeitungartikeln. Den är så överdriven att jag tror den snarare väcker påminelse om att BB finns. Bildspråket talar dessutom på tvärs - bara värmebilder på en familj som ser ovanligt starka och kärleksfulla ut.
Skummade också artiklarna i Frankfurer Allgemeine Zeitung. De är klart bättre än de flesta svenska artiklar, lämnar mer åt läsaren att ta ställning själv. De är inte så hämndlystna som flera svenska jouornalister och tidningar varit, och de förhåller sig mer kallsinniga till det hat som speglas i FFs bok. Dessutom beskriver ju artiklarna en hel del av BB, nästan mer av den än av FFs bok.
Jag tror inte att BB förblöder i Tyskland av dessa reportage. Jag tror det är värre i Sverige men långt ifrån kört. En tid kommer, för vissa, BB i Sverige bli den bok som är lite förbjuden. Har man den framme i hyllan hamnar man i en diskussion med dem som inte läst den.
Men fortsatt kommer människor att behöva hjälp, och söka efter råd. Och vi är minst ETT PAR GENERATIONERS FÖRÄLDRAR som läst, roats, blivit hjälpta och SOM PRAKTISERAT på våra barn. Våra erfarenheter tar man inte ifrån oss.
Jag har givit boken till ett par nyblivna föräldrar nu som bara hört talas om dig och den via medierna. De har läst valda delar och båda är fascinerade av innehållet.
Barnaboken kommer att överleva. Och det ska du också göra Anna.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Jag skulle gärna vilja läsa artiklarna i de tyska tidningarna. Har googlat men inte hittat något. Men kanske finns de bara tryckta -- i vilka utgåvor i så fall?
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Tack Alma
Otroligt klokt och trösterikt.
Jag läser och läser igen och försöker tro dig, bestämmer mig för att tro dig. Bestämmer mig för att försöka se... något ljusare.
Försöker, försöker verkligen.

Jag läser och läser igen och försöker tro dig, bestämmer mig för att tro dig. Bestämmer mig för att försöka se... något ljusare.
Försöker, försöker verkligen.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Läs något Annat, Anna!
Eller klipp ut bilderna och se på dem och på vad de förmedlar.
Önskar dig flera timmar om dagen med paus från detta.
Eller klipp ut bilderna och se på dem och på vad de förmedlar.
Önskar dig flera timmar om dagen med paus från detta.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Ja, tyckte också som Alma att det stod mkt om BB och mindre om hatboken. Kanske inte så jätteskojiga men helt klart bättre än de svenska artiklarna. Kram på dig Anna. 
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Tack, ni kära