två månaders som är pigg pigg

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
-josefine

två månaders som är pigg pigg

Inlägg av -josefine »

Hej.

Min tvåmånaders sover ca 13-15h/dygn, enligt AW är det ju på tok för lite - men han är nöjd. Han sover inte så bra på nätterna och på dagarna är han svår att få att sova. Han verkar vara pigg. Nu undrar jag vad jag skall göra.

:arrow:Skall jag börja följa standardmodellen med 2-2, trots att han är hur pigg som helst efter två timmar?
:arrow: Vagna eller buffa på natten och göra 8h natt?
:arrow: Om jag gör schema, hur många timmar sömn/dygn skall jag sikta på?

Han är väldigt lång men väger inte så värst mycket. Skall jag truga mat inom en timme?

Tacksam för svar
son f?dd augusti 2005. Verktyg och standardmodell sedan f?dseln. Kurad efter kaos och sover numera 12 h!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hm, om du struntade i att ge honom mat då och då skulle han nog också verka nöjd. Men det är din uppgift att se till att han får sina behov fyllda och det helst förebyggande.

Man kan inte vänta på att ett litet barn ska "verka" trött, lika lite som man ju väntar på att ett litet barn ska "verka" hungrigt. Man ger mat, punkt slut, och i regel håller man vissa tider. Detsamma gäller för barnet, som då snabbt lärsig att det inte självt behöver bevaka sina intressen, varken vad gäller mat (och hur skulle han kunna det :?: ) eller sömn (och hur skulle han kunna DET :?: :!: ).

Så hjälp honom och styr upp det hela :!: Standardmodellen är en bra modell - just modell. Riktmärke, rättesnöre. Med individuella variationer naturligtvis :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D PS Svaren på dina frågor finns här i introduktionerna till forumet :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"