Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sofies mor

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sofies mor »

Ja, det tar ett tag att förstå sig på den sidan.. Grejen är att passen bara är 12 minuter (eller ibland 7, eller 16 eller..). Så då blir det ju inte så jättemånga övningar per pass. Varje inlägg är ett pass (tror jag??). Så varje inlägg består av lite allmänt babbel :oops: , en film där de visar alla övningar passet består av (och hur man förenklar dem), och sen en skriftlig beskrivning av passet (typ vilka övningar som ingår, hur länge man ska hålla på med varje och hur många gånger man ska repetera alltihop).

Nu har de tydligen börjat med en ny "utmaning" eller vad man ska säga. Så hinner du gå in idag och kolla, innan de lagt till nått mer, så är det "fit test" för februariutmaningen som är översta inlägget. Sen lägger de ut ett pass varje dag, eller så gjorde de i alla fall i januari.

Oj, vilken rörig beskrivning.. Ursäkta. :oops: Men för mig då som knappt kan engelska, och inte kan några träningstermer tog det ett tag att hänga med.
Och nej, det kostar ingenting..

//Sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:oops: Glömde rapportera förra veckan så jag kryper till korset och gör det nu, sent omsider;

Mån boxpass med styrka 75 min FoS
Tis karate 1 tim och nu börjar det bli lite jobbigt, både uppvärmning och styrka innan själva rörelseträningen börjar, men kul är det.
Ons Planka 3x60

Och så blev det inte så mycket mer för jag var ute på kur-uppdrag under helgen så det blev två vaknätter istället och knappt någon sömn på dagen för mannen i mitt liv passade på att vara dålig.

Men nya tag tar jag denna vecka istället. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fauve

Inlägg av Fauve »

Redan söndag igen :shock:
Fortfarande sjukstuga här, hosta och allergiproblem osv..
Har inte gjort armhävningar sen första veckan så jag klarar nog färre nu än då :roll:
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej,
Sjukt hektisk vecka :shock: personaldagar, fest, resa med jobbet osv. Lyckades bara skrapa ihop två pass + promenad

mån: kb, hela kroppen
lör: MammaExpress (fr youtube) + pw 1 timme

Skulle ha tränat idag men är helt slut efter besök på badhuset med alla tre (bus)ungar :D får bli ett ordentligt styrkepass imorgon istället. Har dessutom träningsvärk från gårdagens pass, det var ett tag sedan jag styrketränade, även om ME inte är jättetungt :shock: Känns bra att variera sig lite, även om jag längtar till mars då det blir mest cardio igen 8)
Sofiapia skrev:LindaVega, jag funderar på att köra bodyrock 30-dgrs program nu snart. Vilken utrustnng har ni som brukar köra Bodyrock? Jag har tittat på några övningar och ser att de har sandsäck, timer,mm. Vad klarar man sig med? Har ni smarta alternativ?
Jag har hopprep, hantlar, kettlebell och pilatesboll hemma. Jag brukar också byta ut sandsäcken mot kettlebelles, funkar ok. Hade velat ha en dipstation, jag brukar göra armhävningar istället, men det är ju inte riktigt samma. Använder gymboss som app på min Iphone, tyvärr funkar den inte just nu, men om man kör 50/10 pass (max 50 sek, vila 10 sek) funkar tidtagaruret på telefonen rätt bra.

Tycker att bodyrockpassen är suveräna eftersom de inte kräver så mycket utrustning+ att det är så bra instruktioner. Ja och så är de korta och intensiva. Flera funkar ju bra om man är på resa t ex. Gå in på all workouts så kommer man direkt till passen.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Första passet den här veckan lyckades jag göra illa knät (när jag var klar och skulle resa mig från golvet, jag är nog världens klumpigaste). Så första passet fick också bli det sista, ville inte riskera nåt i onödan. Tråkigt. :x Nåja, nu känns det bättre, så jag tar nya tag nästa vecka.

Har satsat på maten istället. Märker att jag är nöjd på mindre mängd mat än tidigare och håller mig mätt längre och längre, känns som att kroppen ställt in sig nu. Beställde en ny bok, LCHF för hela familjen, som kan rekommenderas! Blandade recept som hela familjen tycker om, även de allra minsta.
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Och här har det blivit två pass, efter att förkylningen försvann.
fre - 30 min vattengympa
sön - 45 min snabb kvällspromenad

Vi har haft ettårskalas här i veckan, så jag har helt klart bakat (och ätit :mrgreen: ) mer än jag tränat. Tur att det inte är kalas jämt.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Tvâ pass här med, efter att den elaka influensen nu äntligen verkar pâ god väg bort. [-o<

Onsdag: 3 x 60 sek plankor
Fredag: samma
Söndag: 2 x 60 sek plankor

Inte mycket att hurra för, men jag tappade mycket energi den veckan jag var sjuk. När jag var hos doktorn med de smâ sâ vägde vi lillebror i min famn och dâ fick jag se att jag nu väger flera kilo mindre än innan barnen. :shock: Känner mig allmänt svag och skraltig sâ jag fâr nog se till att verkligen äta ordentligt nu när aptiten kommit tillbaka.

:heart:
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Jisses, höll ju på att glömma att uppdatera träningen! :D

SaraMilana- du får gärna PM:a vilken bok det är. Låter mycket intressant!

Så träningen ser ut som följande, blev lite annorlunda då både jag och Loppan kände oss lite krassliga i måndags:
  • Ons- Löpning 8,5 km ( Flåset är bättre än någonsin, hade enkelt sprungit milen, men hade bråttom hem igen)+ crosstrainer 15 min + sittande cykel 15 min
  • Tors- skivstångspass 55 min+ crosstrainer 15 min
  • Lör- Gympa medelpass 55 min+ Löpning 6,5 km
  • Sön- Löpning 7,5 km ( utmanade här och sprang på riktigt bra tid, men blev riktigt trött oxå)+crosstrainer 15 min+sittande cykel 20 min)
Har lagt tidsutmaningen 5 km på 25 min på is nån månad. Dit når jag snart, men vill springa lite längre sträckor just nu. Finns ju inget som rensar skallen på samma sätt. Underbart.

Plankor- på skivstångsträningen och hemma, fortfarande 3x60, svårt att bli bättre känner jag. Men jag kämpar vidare.

Armhävningar gör jag ju både på gympa och skivstång. Men har faktisk inte utmanat och gjort många på tå. Skall göras imorn jag lovar. :wink: Men vi var ju flera som hade armhävningsutmaning? Har ni försvunnit? :mrgreen:

Kramar
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jaha, sjukdomar, mycket att göra o.s.v på många håll låter det som! Krya på er och kom igen i nästa vecka!
Lilloppans mamma - du imponerar stort! :D

Jag är pigg och frisk! :D

5 pass denna vecka:

tis:intervall 20 min
ons:motionscykel 40 min
tors:Pilatesmix 1 tim
fre: intervall 20 min
sön: intervall 20 min

Måste dela med mig om en SÅ rolig sak!! På tisdag kommer nya "Drömhem & Trädgård" ut, och där är ett stort reportage om mig och min lilla firma!! :D 4 hel-sidor med början på sidan 88! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

LilloppansMamma skrev:SaraMilana- du får gärna PM:a vilken bok det är. Låter mycket intressant!
Den heter just så - LCHF för hela familjen! :D Av Monique Forslund.

Den innehåller en del gammal skåpmat, men jag hittade också många nya recept och roliga tips! Nyttiga mellis, vällingalternativ, härliga efterrätter, smaskiga frukostar (tex müsli och "bröd"-varianter) och så massa huvudrätter såklart. Kul med lite ny inspiration, jag tyckte jag hade fastnat ganska mycket i samma gamla hela tiden...
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Men vi var ju flera som hade armhävningsutmaning? Har ni försvunnit?
Jag var ju med!! Vart just tvungen att kolla hur många jag kunde, men det skulle jag inte gjort. Har näsblod nämligen, och trycket blev visst högre i huvudet av armhävningar (kan det stämma??). Så efter fem började bomullen läcka. Men fler än fem hade jag nog inte klarat ändå, oj vad jobbigt det var! Men från att inte klara en enda på tå så är jag helt klart nöjd!!

Och ursäkta om nån har svårt för blod.. :oops:
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Oj, jag tryckte visst skicka för snabbt..

Vad roligt Anna!! Då får jag ju en anledning att köpa mig en tidning!! (Det är lyx för mig.. :lol: )
Fauve

Inlägg av Fauve »

Har näsblod nämligen, och trycket blev visst högre i huvudet av armhävningar (kan det stämma??)
Ja jag har samma problem nu när jag är förkyld. Eller annars också faktiskt, efter ett par st så börjar de dunka i huvudet och jag måste ta paus.

Provade precis armhävningar fast jag inte mår så bra, var nyfiken på hur många jag klarar. Fortfarande 9! Och en halv. :wink: Så det har inte försämrats under sjuktiden iaf. :)
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej!
anna skrev: Lilloppans mamma - du imponerar stort! :D
Åh tack! :oops: Jag mår så bra och känner mig friskare och kryare. ( och snyggare helt klart :mrgreen: ) Kul att du ska vara med i tidningen!

Tack för boktipset SaraMilana!
Sofies mor skrev:Jag var ju med!! Vart just tvungen att kolla hur många jag kunde, men det skulle jag inte gjort. Har näsblod nämligen, och trycket blev visst högre i huvudet av armhävningar (kan det stämma??). Så efter fem började bomullen läcka. Men fler än fem hade jag nog inte klarat ändå, oj vad jobbigt det var! Men från att inte klara en enda på tå så är jag helt klart nöjd!!
Men oj! Har jag aldrig hört om innan. Har du upplevt det innan?
Fauve skrev:Provade precis armhävningar fast jag inte mår så bra, var nyfiken på hur många jag klarar. Fortfarande 9! Och en halv. :wink: Så det har inte försämrats under sjuktiden iaf. :)
Bra! Usch, jag är ju sämst på att komma ihåg att göra dem! :oops:

Kramar
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hej!
Jag smygläser här ibland och tycker ni är väldans duktiga!
Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak?
Jag kan inte springa!
Jag går gärna med stavar, ganska fort tycker jag själv. Cykla är härligt. Åka skidor går finemang, 5 km är inga problem.
Men springa... Jag hittade nån "kur" där man skulle lära sig springa 5 km genom att öka successivt under 6 veckor. Första dagen skulle man springa 2 minuter i sträck tror jag. Jag klarar ju inte ens det! :oops: Jag blir så andfådd!
Vad gör jag för fel? Jag antar att det är nån teknik-grej. Jag tror inte det är nåt fysiskt fel på mig - då skulle ju inte skidåkning och cykling heller funka. Jag överlevde ju iallsindar att föda barn - två gånger om :lol:
Varför kan jag inte springa? Kan jag lära mig eller är det kört?
/Stilla, (40+)
:wink:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"