Hej alla kloka mammor!
Emil är kurad och glad, men det är ju som tidigare sagt en process och ibland går det lite si och så.. Har en liten fråga:
Ibland under dagslurarna så vaknar han efter de traditionella 20 el 45 minuterna. Jag brukar pangramsa utanför dörren och vill inte alls gå in och störa. Oftast protesterar han först, men det avtar ganska snabbt. Han brukar tystna först och somna om efter ett tag. Det hela tar 5-10 minuter, ibland mindre.
Fråga: borde jag bekräftelseramsa efter att han tystnat eller ska jag låta honom vara? Vill störa så lite som möjligt, men vill inte att han glömmer ramsan, nu när jag ramsar så lite.
Samma sak vid läggdags, han protesterar alltid, men det avtar väldigt snabbt (1-5 min). Sen ligger han tyst innan han somnar. Ska jag bekräfta eller låta bli?
Tackar och bockar
Elin
bekräfta på dagen?
-
elinkarlsson
bekräfta på dagen?
Mamma till storebror Emil, född 1 augusti 2005. Kurades i december 2005, sov 12 timmar i sträck på nyårsafton. Lillebror Alton kom 9 december 2011. Bor med lilla familjen i Amsterdam och har verkligen stöd av detta forum!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Känner du i mag- eller hjärttrakten att du vill bekräfta om och när det har varit riktigt struligt men lugnat ner sig - så gör det; det kommer du att kunna bedöma alldeles själv helt rätt
Regeln är ju annars att ramsan (också) ska snålas med, precis som alla de andra verktygen. Då tar den också när den verkligen behövs
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022