Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Manfred10

Re: Träning 2012!

Inlägg av Manfred10 »

Lite tips.....

Jag tränar bara hemma på köksgolvet. Har är några bra appar till andra som har en smartphone. :D

Daily butt workout
Daily arm workout
Daily leg workout
Daily ab workout
Daily cardio workout

Dessa har jag i min androidtelefon. Du bestämmer hur långt träningsprogram du vill köra och i telefonen visar en käck flicka hur du ska göra och tar tid på varje övning.

Till iphone finns en app som heter NTC Nike training centre som oxå ska vara bra.

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Manfred10 skrev:Har är några bra appar till andra som har en smartphone. :D
Vilket bra tips!! :D Har laddat hem dessa nu, det får räcka som träning för idag... 8)
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

:thumbsup:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Hej alla!
Jag kan nog rapportera redan nu.. :oops: Veckan började bra, med två 12-minuters bodyrockpass. Ja, och sen blev sambon tvungen att sjukskriva sig, och sen spydde lillan mitt i natten, och sen blev jag dunderförkyld och är det fortfarande. Så jag fortsätter med mina januaripass ännu en bit in i februari. Men de får nog komma när det passar, för nu hade jag ju egentligen tänkt köra en annan typ av träning. Ja, jag får se hur det blir, det här med planering är visst inte riktigt min grej. Ännu.

Heja, heja på er andra!!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Hej alla!

Jag kör vidare med mina 20-mintuers pass på crosstrainern. Det passar mig bra med korta pass där jag kan köra så det ryker hela tiden utan att behöva oroa mig för om jag orkar igenom eller inte. Och så går det ju rätt fort att få det avklarat, inget att gå och dra sig för liksom.. ;)

Den här veckan har jag ökat på motståndet lite och tänkte fortsätta så, smyga upp det lite i taget. Tre 20-minuterspass har det blivit med efterföljande plankor.

Med maten går det fortsatt bra, inga onödiga kolhydrater så långt ögat når. Sambon har varit bortrest hela veckan och lämnade taskigt nog kvar en påse med lösgodis hemma, jag tog EN och insåg att det inte ens var gott. \:D/

Sofies mor, hoppas ni kryar på er!! :heart:
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Usch här är vi bara sjuka! Är så himla less på alla bassilusker nu! :evil: Och kallt är det så man törs knappt sticka ut näsan. Brrrrrrrrrr.....

Det har blivit 3 pass i alla fall denna vecka. 1 pass friskis och två omgångar med "daily work out....."

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

En sjukling till, med tre smâ i kölvattnet. Sjunde dagen nu, det känns som att det börjar räcka.

I början pâ veckan hade jag träningsvärk av hostan, alltid nâgot :wink: , men nu verkar jag ha vant mig.

Inte ett dugg att rapportera.

Krya pâ er alla sjuka.

:heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Å här är en till som är förkyld, ont i halsen, täppt och huvudvärk :twisted:

Hann med två pass innan det bröt ut

tis: bodyrock 12 min
ons: bodyrock 12 min

Ni som letar efter Olga så finns det en del klipp på youtube. Sök på mammafitness. Hittade ett mammaexpresspass idag t ex. Tyvärr har hon plockat bort dem från hemsidan

Februari kommer att bli mer styrketräning än januari. Gör ett uppehåll med bodyrock (5-6 veckor) Sedan kanske jag kör januariutmaningen i sin helhet. Någon som gör den nu? Jag har plockat flera pass, men inte kört varje dag.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Krya på er alla sjuklingar! Inget kul alls med dessa envisa baciller. :evil:

SaraMilana- viktigast är ju att vara nöjd själv med sin träninginsats. Jätteduktigt! Speciellt att inte käka upp godispåsen. :wink:

LindaVega- tack för tipset om att kolla in youtube med Olga. Det skall göras!

Denna vecka har jag fått hoppa löpningen. Ont i ena vaden. :evil: Märkte att det var löpningen som orsakade det. Så nu har jag vilat en vecka från det och skall nu börja använda mina riktiga löparskor för löpningen. Men tycker att de är fulare än mina andra allround skor. Vilket fjanteri- så nu får faktiskt funktion gå före utseende. :roll:

Så jag har gjort lite annorlunda denna vecka.
  • Mån- spinning medel 55 min+ 10 min crosstrainer
  • Ons- spinning bas 55 min+10 min crosstrainer
  • Tors- skivstång 55 min+15 min crosstrainer
  • Sön- spinning medel 55 min+20 min crosstrainer.
    +plankor 1minx3 EN gång denna vecka- Inte bra skärpning!
    + NOLL armhävningar- har sån träningsvärk i bröstet efter skivstångsträningen. Skärpning där med!
Ytterligare ner på vågen. Nu har jag gått ner sammanlagt 4 kg sedan strax innan nyår. 71,5 ner till 67,5. SÅ kul!

Nu får vi bort de där baskiluskerna så vi alla kan träna!

kram!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Äsch då med förkylningar, krya på er!

Har kollat på valvaka, nu har vi en ny president i Finland.

Veckans rapport, 4 pass:
Ti: styrka ben&rumpa+mage 50 min
Ons: styrka armar, rygg&bröst+mage 50 min
To: styrka axlar+ kettlebellcirkel+mage 40 min
Lö: styrka hela kroppen på gym 1 timme

Vi var hela familjen på spa-helg, firade svärmors 60 årsdag. Det var väldigt trevligt, barnen älskade att simma och plaska och åka i vattenrutschbanor. Jag passade på att besöka gymmet där. Trevlig variation till hemmaträningen.

Har kört mycket styrka nu i januari och mindre cardio. Så jag gör tvärtom som du Linda nu i februari. Kommer att göra en bodyrock månad. Gör antingen januari utmaningen eller den nya som börjar imorgon. Ska kolla hurdan den nya är och bestämma sen vilkendera jag gör.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Ryggen är bra, och förkylningen på upphällningen! :D
Började veckan lite lugnt, men fick ihop 5 pass:

tis: Poweryoga (lugn variant) 45 min
ons:motionscykel 50 min
tors: motionscykel 50 min
lör:Bodywork (aerobics+core) 1 tim
sön:Cykelintervall 20 min

Ni Olga-fans - kollar ni på Biggest loser?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Hej tjejer,
Jag har kört ett hårt pass per vecka även o jag varit lite dålig på att rapportera :oops: Idag testade jag bla Olgas trx övning med cykelspark-planka. Jag har inte kört någon mage sedan början på graviditeten, men det gick över förväntan. Jag känner att träningsvärken kommer starkt dock :)

LindaVega, jag funderar på att köra bodyrock 30-dgrs program nu snart. Vilken utrustnng har ni som brukar köra Bodyrock? Jag har tittat på några övningar och ser att de har sandsäck, timer,mm. Vad klarar man sig med? Har ni smarta alternativ?

Verkar som det är många sjuklingar som jag hoppas kryar på sig!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Fauve

Inlägg av Fauve »

En till sjukling här. Tränade lite i tisdags när jag mådde tillfälligt bättre men sen inget mer.
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Sofiapia, du klarar dig helt utan redskap också om du gör bodyrock. De visar alltid alternativ till övningarna. Men en timer är bra att ha. Jag har en gymboss, finns som app också. Sanbag funderar jag på att skaffa. Använder kettlebells nu istället för sanbag. Man kan inte i alla övningar hålla i den på samma sätt. Eller ta en bag och fyll den med vattenfyllda plastflaskor invirade i en handuk. Eller rispåsar, annat tungt. En dipstation har jag. Men före den gjorde jag reverse push up under ett bord, knee raises med två stolar.

Anna, skulle gärna kolla BL men vi har tyvärr inte svenska kanaler. Tv4 play går inte heller att se hos oss. Ska kolla om det finns youtube klipp.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

när ni säger att ni kör Januari på Bodyrock.... betalar man för en månad eller hur funkar det? jag har varit inne och kollat på sidan men tycker att det är så struligt... :roll: enstaka övningar här och där? Finns det hela program nånstans?

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"