Kuren går som en dans med Emma 7,5 månad, förstås (jag VET att det här fungerar). Det är tredje barnet vi kurar, vårat andra egna.
Första 2 nätterna tog pappan och jag tog över natt 3 som gick över förväntan (trodde nästan det skulle bli nya frågor i och med vaktbytet
Men så till inatt. Det var 2 uppvak, ett vid 22 och ett 22:45 som krävde en och två ramsor. Sov sedan till 4 när hålligånget började. 5:20 var vi klara med vargen och 7 väckte jag Emma.
Fråga ett.Är det "bara" vargtimman som spökade lite i natt? Jag fortsatte precis som vanligt med ramsa, men fick gå in 2 ggr och göra 2 solfjädrar när det var riktig KRIS! Är det rätt som vi gör? Kommer dessvärre inte ihåg hur det var sist (Wilma har sovit i 2 år nu
Fråga två. Lunchluren krånglar. Inga problem att lägga men Emma vaknar efter 30-35 minuter och får ramsan. Det känns som om hon frågar "Hallå, ska det vara på det här viset? Vad händer? Ska jag sova, vill jag sova?". Efter 15 min somnar hon om. Och nu halv två ska jag gå och väcka henne. Det är väl bara att köra på och "ignorera" dessa frågor genom att inskränka trafiken och bara påminna om att det fortfarande är sova som gäller och vänta på att poletten ska trilla ner? Eller?
mvh
Lena