Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Acnaib
Rådgivare/advisor

Re: Träning 2012!

Inlägg av Acnaib »

Tjingeling!

Va duktiga ni är allihopa! Och så kommer jag med min "rapport" och "drar ner" statistiken :roll:

Jag har typ inte gjort något alls i veckan som gått. Skottat lite snö i går men annars inget. Har inte riktigt haft den orken, tyvärr :(

:heart:
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
pluttens mamma

Inlägg av pluttens mamma »

Men, vad konstigt, det har slutat komma mail till mig om att tråden är besvarad...! :? Någon annan som har samma? Kan man göra något åt det? Därför har jag också glömt att ge min veckorapport...

... som visserligen inte är mycket att skryta med. :oops: :(
Men det blev ett kort styrkepass i onsdagskväll, med några plankor. Är förvånad hur mycket lättare plankorna plötsligt går, trots att jag bara hållt på någon/några gånger i veckan i 2-3 veckor!

All övrig energi har gått åt till att klura på varför Plutten inte slutar kräkas... :(

Snart åker vi på två veckors Skånevistelse utan tillgång till gym. Men promenader och plankor kan man ju göra ändå! :)
Hugo 110604. SM från ca 8 veckor.
Noa 140417. SM från början.
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

pluttens mamma skrev:Men, vad konstigt, det har slutat komma mail till mig om att tråden är besvarad...! :? Någon annan som har samma? Kan man göra något åt det?
Hej, jag har tittat över dina inställningar och ändrat så du får mail vid svar igen. Vet inte varför det var "borttaget". Men nu borde det fungera som det ska.

Kram
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
pluttens mamma

Inlägg av pluttens mamma »

Tack! :D
Hoppas det funkar nu då.
Hugo 110604. SM från ca 8 veckor.
Noa 140417. SM från början.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jättesen rapport av förra veckans träning;

Mån; 75 min boxpass med styrka på FoS
Tis; 60 min karateträning
Lör; 60 min karateträning.

Har för avsikt att lägga in lite plankor också, det är ju inte så svårt att hinna med.
Gjorde en på 60 s, vilade lika länge och sen orkade jag bara en till på 40 s. Men det var förra veckan, detta är en ny vecka.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

4 pass :)

Ti: styrka ben&rumpa 35 min
Ons: styrka axlar+kettlebellcirkel +mage 40 min
To: styrka rygg, bröst&armar +mage 50 min
Lö: bodyrock 18 min

Fått lägga på vikter i hantlarna. Roligt att man blivit lite starkare, eller sen har jag mesat tidigare :wink:
Inget socker i veckan :) Sista sockerfria helgen. Passar bra då svärmor bjudit oss på spa nästa helg, hon fyller 60. Har inte varit så svårt att vara utan socker. Fast idag var jag hos mina föräldrar och mamma hade bakat bulla....jag fick nöja mig med doften... Min syster frågade idag om det känns annorlunda på något sätt. Men tja, jag vet inte. Äter inte så mycket sött normalt heller. Ungefär fredagsgodis och 1-2 gånger något gott till kaffet per vecka.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra Tilda!
Vad duktiga vi är med sockret! :D Även jag har klarat denna vecka utan problem! Jag känner heller ingen "skillnad" på att vara sockerfri.
Funderar på att fortsätta lite till, har inte bestämt mig.

4 pass:
Mån Aerolates 50 min
Tors: intervall på motionscykel 20 min
Fre: Zumba core 30 min
Sön: Motionscykel 1 tim

Skadade ryggen i måndagens aerolates :shock: Gjorde en vridning och något hände. Det vill inte bli riktigt bra...
Och nu är jag även rejält förkyld... :cry:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bra jobbat Tilda och anna :D

Låter dock inte bra att du har skadat dig anna :( Hoppas att det inte är något allvarligt. Passa på och vila om du är förkyld.

Jag är också inne på sockerfri januari. Har nog inte skrivit det, men jag har hoppat över godis på fredagarna- och det var inte svårt alls. Jag är inte så stressad över mitt sockerintag eftersom jag äter det så sällan (förutom en skål godis på fredagarna ) :lol: 8) vilket gör att jag kan unna mig ibland- om jag blir bortbjuden osv. Jag får se om fredagsgodiset har försvunnit för gott eller inte. Glass på sommaren blir det i alla fall. Inte varje dag, men om jag blir sugen.

Veckans träning
mån: bodyrock 12 min
onsdag: bodyrock 12 min
lör: bodyrock 12 min
sön: bodyrock 600 reppass

Samtliga pass kommer från januariutmaningen. Jag känner redan nu att det blir träningsvärk imorgon efter dagens pass, bla 100 st benböj :shock: :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Bra jobbat alla! Duktiga ni är som håller er borta från sockret. Lördagsgodis är heligt här. :roll: :lol:

Anna låter inte kul med förkylning och skada. Krya på dig!
  • Må- Crosstrainer 10 min+Spinning medelpass 55 min
  • Ons- gym. Löpning 5 km 28,5 min. Tar det lugnt att utmana min tid 5 km/25 min. Håller mig nog här ett tag. +25 min crosstrainer
  • Tors- Crosstrainer 15 min+Skivstångspass 55 min
  • Lör- Gympa medelpass 55 min + Löpning 5 km 30 min

+plankor. Hmm känner mig svagare denna vecka. Men jag klarar 1 minx3.
    +armhävningar på tå 25 st! Riktigt nöjd!
Ner ytterligare 0,5. Totalt 2,5 kg ner. Jag har 3 kg tills jag har tappat alla gravidkilon ( 30 sådana för att vara exakt :mrgreen: ). Men har ytterligare 5 kg efter det tills jag känner mig riktigt nöjd. Så jag SKA ner 8 kg till!

Måste säga att jag beundrar er som genomför träning hemma! Sicken disciplin. :!: =D>

Kramar! Ny vecka, nya tag. :wink:
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

=D> Vilka rapporter! :D =D>

anna, jag hoppas att du inte tar nâgra risker med ryggen. Det är lätt hänt att vilja "köra pâ" och sâ förvärrar man skadan. Passa nu och dra riktig nytta av förkylningen och vila upp dig ordentligt. :wink:
LilloppansMamma skrev:Måste säga att jag beundrar er som genomför träning hemma! Sicken disciplin. :!: =D>
:oops: skulle gärna tagit lite av det berömmet :roll: #-o :lol:

Nu är det ställt utom allt tvivel att jag mâste ta och tänka till i förväg NÄR under veckan jag ska träna. De första veckorna sâ blev plankorna gjorda i nyhetens behag sâ att säga. Funkar inte längre. :oops: :lol:

Ons 5x60 planka, vila 60 sek
Sön :roll: har ju ingenting seriöst att komma med, sâ jag rapporterar eftermiddagens lekparksvistelse :P
:arrow: 6x100 (?) meterslopp med ganska sâ stor Lillebror i famnen. Förlorade dock alla dâ supersnabbe Storebror tog hem samtliga segrar.

Ett glädjeämne i veckan var mitt stadsbesök pâ solokvist som resulterade i ett par nya brallor i min gamla vanliga storlek (innan Storebror). :thumbsup:

SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Åh, vad duktiga ni är hela bunten! :D =D>

Jag har hållit mitt mål även denna veckan. Tre pass på klädhängarnen (crosstrainern) med efterföljande plankor. När jag började "planka" för två veckor sedan orkade jag max 30 sekunder (på knä), nu orkar jag minst två på 60 (fortfarande på knä).

Då jag aldrig väger mig har jag ingen aning om hur det står till med viktnedgången, men jag tycker att det känns som att det gått neråt. Mammabyxorna är för stora men mina vanliga byxor är för små. Detta tror jag dock mest beror på minskat kolhydratintag! Nu börjar jag komma in i LCHF-lunken, jag är sådär nöjd jämt, aldrig speciellt hungrig eller sötsugen. SKÖNT! :D
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej alla,

vad duktiga ni är på att träna och hålla igång. Försiktig med ryggen Anna, kanske något du behöver kolla upp?

Mån; box 75 min på FoS
Tis; karate 60 min (inte speciellt hård träning än så länge)
Ons; Planka 4 x 60 s, vila 60 s mellan varje planka där jag ligger med underarmar och tår i golvet
Tors; planka 3 x 60 s, 2 x 60 s
Fred; -
Lör; karate 60 min, plankan 6 x 60 s
Sön; plankan 3 x 60 s

Ska få tid att ge mig ut på promenader, tänkte ta Mika och Linus i vagnen på fm när isen försvunnit från vägen.

Vill börja köra några träningspass här hemma, har tittat på både Olga och Bodyrock men det är så mycket material så det tar lite tid att hitta lämpliga övningar. Några förslag?

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Heja oss!! :lol:

Veckans rapport;
mån - BR 7min
tis - BR 12min
ons - BR 12min
tors - BR 12 min
fre - BR 800-repspass+styrka ben&armar

Ojoj, den här veckan har jag inte alls varit sugen på att träna. Men vill jag nu få in en träningsrutin, så vad är väl bättre än att öva på att träna trots total ovilja.. 8) Men det ska bli skönt nu efter nästa vecka, att återgå till två-tre pass i veckan. Det är nog ingen toppenidé att köra på nästan varje dag när man är nybörjare. Känner nästan att jag tappar styrka. Men, jag var ju tvungen att testa.. :mrgreen:
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Fauve

Inlägg av Fauve »

Oj vad duktiga ni är allihop! :D

Här har det varit lite lugnare. Började veckan ganska bra men sen blev det inte så mycket av det. Vi är alla förkylda så det finns ingen ork.

mån: promenad
tis: promenad + rygg
ons: lite rygg
tors: promenad
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

:mrgreen:
Lilloppansmamma skrev:+armhävningar på tå 25 st! Riktigt nöjd!
Herregud! Du är ju superkvinnan! =D> =D> =D> jag är superdålig på armhävningar....... Rätt stark i armarna men 0 bröstmuskler. :(

Min vecka:

Måndag: mage+rygg 20 min
Tisdag: cirkelträning 30 min + plankor 6x 1 minut
Onsdag: 1 h friskis
Torsdag: sparktur 35 min
Fredag: Promenad 5 km
Lördag: Längdskidor 5 km

Jenny :mrgreen:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903