Nu har det äntligen hänt, Elis har sovit sin första natt, 12 timmar! Efter exakt tre veckors kämpande med feber, förkylning och ramsor har nu äntligen lille prinsen sussat gott mellan 19.15 och 7.20, det känns helt fantastiskt. Han vaknade till 6.10 och jag hade som tur var vaknat innan och funderat vart natten "tagit vägen"

och kunde därför pangramsa och lille prinsen snusade sött vidare en timme till. Jag är så stolt över lill-killen som är så duktig och kan trots MASSOR med snor.
Jag startade kuren med Elis den 14 december och det gick inte direkt som efter regelboken, men efter lite peppning av Anna så kämpade vi vidare. Den 27 dec. fick Elis en penicillinkur för öroninflammation (hade då haft feber i 15 dagar

och jag kände att det fick vara nog). Trots penicillinkuren har han fortfarande varit jätteförkyld, troligen av virus. Ändå har han varit så duktig att sova ganska gott på nätterna och ätit bra och sovit bra på dagarna. Och inatt kom belöning då lille sjukligen lyckades sova sig igenom hela natten.

Tusen tack till dig Anna för all hjälp och stöttning när jag ville ge upp! Eftersom jag är ganska bestämd när det gäller sovtider och rutiner sedan tidigare har det varit ganska enkelt att hålla rätt attityd (trots att jag är lat...

...). Man får ta till det man har på natten! Tjock kudde över huvudet, dataspel eller filmer om man inte kan sova. Lillen ska helt enkelt lära sig vem som bestämmer och komma på att han både törs och kan sova och somna om själv.

Anna, du gav mig ett tips om att koka havregrynsgröt till Elis istället för pulvergröt och det har funkat perfekt. Har sett tidigare på forumet om receptförfrågan på just havregrynsgröt till våra "tandlösa"

älsklingar och därför kommer jag med en "latmansversion":
1 dl axas snabbhavregryn (jag tar 0.75 dl till Elis)
2 dl vatten (1.5 dl)
Häll allt direkt i tallrik, in med tallriken i micron i 1.20 minuter. Ta en gaffel och vispa om kraftigt. Lägg i en klick smör och rör om. Vispa sedan med gaffeln ner ½ dl mjölk i gröten. Då blir den luftig och krämig och jättegod. Och den svalnar och blir ätbar på ett nafs. Perfekt för "mamman" som hellre leker än står vid spisen

.
Elis älskar den!
Lycka till alla med era kurer, jag vet att det kommer att komma svackor då Elis kommer att ligga vaken och "höra av sig" 8) Men då vet jag hur jag ska hantera situationen och jag vet vilka verktyg jag kan använda mig av. Sen det bästa av allt så vet jag att detta forum finns om man undrar över något eller behöver fråga något. Jag har läst och läst och läst på detta forum och det har jag lärt mig massor av.
Ha en skön helg!
Kram Anna m. familj
Anna med Ludvig f?dd -03, Elis f?dd maj -05. Startade kuren med Elis den 14 dec.