Nu har vi hållt på med kuren i en vecka och jag tänkte uppdatera läget lite och så har jag några frågor.
Jag vet att de flesta inte håller med om nappen. Och jag tror säkert att ni har rätt, men eftersom det gick så fel första natten så vill vi inte börja om nu. Sedan är det nästan aldrig som de vakanr på grund av att de tappat nappen utan den sitter oftast kvar i munen.
De senaste nätterna har de somnat väldigt snabbt på nätterna, oftast inom 5 minuter och med max en extra påminnelseramsa. De har även haft några 11-12 timmars pass var, L månaga fler än S men han har alltid sovit bättre. S vaknar tyvärr fortfarande ofta mellan 2.30-3.30 och kan inte somna om. Man kan väl säga att det har förbättras lite för de två senaste gångerna (förutom igår natt då hon sov 12h) har hon endast varit vaken 1h istället för 2-3h..... Jag har i alla fall svårt att veta hur jag ska hantera det. Ibland verkar ramsan ta och hon tystnar, kanske somnar om i ca 5 minuter, men sen drar hon igång igen. Ibland går jag fortf in till henne och lägger henne till rätta när hon inte lugnar ner sig. Är detta fel? Förutom att tiden hon är vaken har blivit kortare så känns det inte som att det har förändrats så mkt...
L som oftast sover natten igenom (förutom igår natt då han var vaken över 2h - samma natt som S sov, suck!) vaknar oftast 6.20-6.30 och då lyckas vi inte få honom att somna om. Vi har således gjort så att vi har försökt med ramsan och ibland går vi in och lägger honom ner, ramsar ut och fortsätter. Sen när han är lugn några sekunder/minuter mellan 6.45- 7 så går vi in och väcker dem... Rätt eller fel?
Tack för hjälpen!