Tjohej på er alla! Vilket BRA forum detta är, jag blir helt glad över att läsa om alla duktiga bebisar som lär sig sova! Vågar nästan påstå att min Emil är kurad. En natt kvar på uppföljningsveckan, MEN det har gått med stormsteg här!
Vargtimmen har inte gjort sig påmind på 2 nätter, jag tror jag sköt vargen kl 5 häromnatten! Däremot vaknar Emil och är glad, pigg och hungrig redan kl. 6 istället för 7. Han jollrar och suger på händerna, klarar sig en kvart, men sen blir han frustrerad för att ingen annan är vaken och han är hungrig som attans..
Jag har varit så glad att få sova hela natten och jag tycker han är så go när han ligger där och jollrar och pysslar att jag inte vill att han ska bli ledsen och arg i en hel timme (som han skulle bli ifall jag satte igång och ramsade och buffade). MEN å andra sidan har jag inte någon lust att gå upp kl 6 varje morgon, så jag vet inte hur jag ska ta detta nu... Har försökt med pangramsor men de tar han inte.
Men jag måste tillägga att jag är så hemskt stolt över min 5 månaders stjärna som är så smart att han tagit till sig detta med ramsa. Men - det verkar alltså inte funka när han verkligen är vaken och glad, bara när han är trött och vill sova.
Vet att jag läste om detta på forumet, men kan inte hitta länken igen..
Elin
Sover som en prins, men vaknar för tidigt!
-
elinkarlsson
Sover som en prins, men vaknar för tidigt!
Mamma till storebror Emil, född 1 augusti 2005. Kurades i december 2005, sov 12 timmar i sträck på nyårsafton. Lillebror Alton kom 9 december 2011. Bor med lilla familjen i Amsterdam och har verkligen stöd av detta forum!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ett par råd:
1. Mer mat. Knöla i honom mer till natten. Och/eller under dagen
2. Morgonkörschema enligt Tips på vägen
3. Tålamod och mer förtroende för barnet, liksom du verkligen har alla skäl i världen att känna förtroende för dig själv. Så gör det
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022