Hej igen,
Det var ett bra tag sen nu. Men eftersom det har gått upp och ner hela tiden tyckte jag det var bäst att avvakta.
Jag har lite frågor nu eftersom vi fortfarande inte haft en enda dag då alla lurar funkat utan gråt . Har jag tur så blir det små gnäll i en kvart så tystnar han vilket e en underbar läggning iså fall men det händer max 1-2 ggr per dag.
Men de senaste 2 veckorna har vissa läggningar oftast natt passet men ibland även lunch passet vart hemskt. Då han gråtit i 1.5 timme av de totalt 2 han skulle sova på lunchen. Eller 1.5 innan han somnar för natten.
Nätterna funkar fram till vargtimmen vilket oftast brukar vara mellan 5-7 på morgonen. Han ska sova från 19:20-7-30.
Förut funkade det med mozart på vargtimmarna vilket då var vid 7 tiden och nu har d blivit runt 5, men nu så tar det oftast inte. Inte ens solfjädern tar nu utan han blir bara jätte arg och försöker vända sig på sidan och vänder sig å har sig. Det enda som funkar e att buffa när d väl gått så långt att han blir så upprörd över 1 timmas gråt med hjälp av ramsa och mozart. Alltså så får jag buffa igenom den sista 1.5 timman fram till 7.30 då han ska vakna.
Känner verklige inte att jag hamnat i nått träsk då jag verkligen avvaktar och lyssnar av och ger han god tid på sig att somna om. Går absolut inte in för tidigt.. och går oftast inte in alls under dagen, kanske gjort d 5 ggr sen vi började kuren. Utan kör på med ramsa och husljud.
Kan tillägga att han börjat krypa och försöker ställa sig upp hela tiden och fått 2 tänder.
Frågor:
1. Hej borde inte allt sitta vid d här laget.... vi e snart inne på 2 månader?
2. Varför börjar han insomningar krångla genom a det kan ta upp till 1.5 timma av hysteri innan han somnar?
3. En dag kan funka super bra och den andra e kaos, dagslurarna kan funka jätte bra och sen e natt läggning hemsk, brukar d va så här?
3. Kl 17passet funkar nästan aldrig han gråter sig bara igenom dem, men om jag promenerar med han så han somnar med rullande vagn så somnar han på en gång.
Vad ska man göra här?
4. Vargtimmen varför börjar den krångla mer nu? Förut vakande han vid 7 och nu börjar han strax innan 5? vad ska man göra?
Vill bara avsluta med attityden finns till 100%, eftersom dags läget är ändå miljoner gånger än ursprungsläget... så vi kör på... och hoppas bara att polletten ska trilla ner snart... men man undrar ju om man gör nått fel eller om han bara e envis?
Tack än en gång för att ni finns .... denna metod trots att den inte funkar till fullo och han inte är en säker sovare ännu har räddat vår familj då vi vaknade 20-30 ggr per natt innan, plus att han sov 7 ggr på dagen och små åt hela dagen förr...
21 maj 2011. Kurdatum 21 nov