Hej igen!
Ja, kuren gick hur bra som helst till att börja med, dvs. de fyra första nätterna. Men nu har vi stött på problem och jag skriver igen för att jag skulle behöva lite råd från några av er flerbarnsmammor därute. Lillkillen växte plötsligt ur vagnen han sov i och krånglade massor femte natten. Jag läste att det inte är helt ovanligt att de plötsligt krånglar och hoppades han skulle återgå till lugnet vi fått se glimten av de föregående nätterna. Men nu har han krånglat i tre nätter och jag känner att ramsan inte tar längre och att vi är lite ute och cyklar. Vi åkte på lite problem här hemma, min man fick diskbråck och stönar och stånkar och stiger upp på nätterna, så lillen kunde inte sova, samtidigt lärde han sig att vända sig (lillen alltså, inte min man
Från att ha sovit från 19:30-02:30, vaknat till och somnat om med ramsan, vaknat 05:00 och krånglat från och till fram till 06:30 (somnat om med ramsan) har han nu återgått till att vakna typ varannan timme och högljutt klaga eller tom. skrika. Ramsan verkar han inte riktigt lyssna på längre och i natt fick jag buffa några gånger och till slut amma honom vid 03-tiden. Därefter sov han lugnt och fint fram till 06:30 utan avbrott. Jag tror han är en rätt hungrig kille men känner mig ganska säker på att han klarar en hel natt utan mat så jag vill inte amma på natten, utan gjorde det bara i natt i nödlösning. Är motiverad att kura om men vet inte om jag skall göra det direkt eller vänta ett tag....lite rådvill. Han har fått en spjälsäng och en lugn och mörk hörna att sova i nu, så nu bör förutsättningarna för en lugn natts sömn finnas där.
Jättetacksam för lite input!!
[-o<
Vill nu även tillägga att han natten som gått vaknade kort vid 21:30, en längre stund med upprört klagande och kort buffning (tror jag.....var trött och blir osäker nu