Lillkillen lite småtrött, orkar inte leka, kastar leksaker omkring sig, ”om man gör så får man inte vara med, vill du vara med får du inte kasta saker”, lillkillen bryter ihop lite och provokativt kastar mera saker eller kan säga att han vill sova. Säger man till honom att han får hämta snutte (han kan egentligen göra det själv, men gör det bara på mitt initiativ) gör han det direkt och blir omedelbart lugn, glad och samlad. Allt blir frid och fröjd. Ibland kan han förtröstansfullt säga ”Snutte kramar mig” vilket ger mig dåligt samvete och gör mig lite avis. Jag skulle ju vilja vara den som har den magiska snutte-effekten på min son…men jag har ju till skillnad mot snutte vissa krav på lillkillen
Det känns tokigt att inte låta snutte vara med då den samlar lillkillen till mera sig själv. Å andra sidan är jag orolig för att snutte kan tappa sin effekt om han används till annat än sömn. Exemplet ovan eller liknande med snutte till hjälp skulle nog inträffa i snitt en gång per dag.
Har läst många fina snutte-trådar här men skulle uppskatta era goda råd om lillkillen!