JAG igen med mina funderingar...
Nu har jag låtit tjejen sova på dagen så länge som hon själv sovit. Som jag tidigare skrev verkar hon behöva mycket sömn på dagen. Jag sitter fortfarande och försöker slipa ett schema. Jag vill införa 12h natt, Men hon orkar knappt vara vaken 2h i sträck på dagen och vill gärna sova minst 2,5h/gång under dagsluren... Så hur skall jag göra? Om hon sover så länge får jag ju inte i henne tillräckligt med mat heller...
De gånger jag väckt henne och hon inte får sova klart är hon ofta riktigt ledsen. De e ju inte bra - så nu vet ja alltså inte riktigt hur jag skall göra.
Tar tacksamt emot hjälp!
vill sova låånga dagspass men orkar inte vara va
Hej Ellen!
Min lilla sömntuta var likadan! Du kan gå via Search och söka på "sömntuta" så får du mina inlägg och bl.a. svar från Anna Wahlgren gällande detta. Du kanske kan få lite hjälp av det.
Anna Wahlgren tyckte i alla fall att om jag hade en sömntuta så var det bara att tacka och ta emot, min lilla sov ungefär 16-17 tim per dygn när hon var 4 månader. Hon har alltid sovit mycket. Jag kunde aldrig hålla henne vaken 2 timmar...
Nu är hon nere på 15½ tim sömn per dygn (6 månader).
Kram
Malin med lilla Ingrid
Min lilla sömntuta var likadan! Du kan gå via Search och söka på "sömntuta" så får du mina inlägg och bl.a. svar från Anna Wahlgren gällande detta. Du kanske kan få lite hjälp av det.
Anna Wahlgren tyckte i alla fall att om jag hade en sömntuta så var det bara att tacka och ta emot, min lilla sov ungefär 16-17 tim per dygn när hon var 4 månader. Hon har alltid sovit mycket. Jag kunde aldrig hålla henne vaken 2 timmar...
Nu är hon nere på 15½ tim sömn per dygn (6 månader).
Kram
Malin med lilla Ingrid
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022