Sista ordet

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Emma b

Sista ordet

Inlägg av Emma b »

Hej!
Håller på att kura min son på 5,5 månader.
Har lite funderingar kring det här med att få sista ordet. Ska ramsan alltid få det sista ordet även, om han bara t.ex knorrar eller "småpratar" lite för sig själv efter ramsan? Han är ju inte olycklig.
Med vänlig hälsning, Emma
LilloppansMamma

Re: Sista ordet

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej och välkommen hit! :lol:

Härlig att höra att ni är i gång.
Nu vet jag inte vart du är någonstans i kuren. :? Men den första natten bekräftar man alltid barnet när det tystnar och finner ro. Andra natten börjar man dra ner den separata bekräftelsen till 3 eller 2 verser. Tredje natten kan man baka ihop påminnelseramsan med bekräftleseramsan enligt devisen 3+1. När man har "tjatat" om bekräftelse i början av kuren behöver inte barnet bli bekräftat på att det gör alldeles rätt som gosar in sig i sängen och börjar slappna av. :D Så om han ligger och småsnackar, så kan han ju verkligen få lov till att göra det ( också ilskna svordomar kan han få lov att muttra ifred. :wink: )

Stort lycka till!

:heart: LilloppansMamma
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Emma b

Inlägg av Emma b »

Tack för hjälpen! Jag var på natt två då. Still going strong. Kram till alla er där ute, kämpa på!
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej Emma b!

Hur går det för er?

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Emma b

Inlägg av Emma b »

Jag tycker att det går lite si och så. Han sover på avsedda tider, så i den bemärkelsen har det varit en framgång (och en ENORM förbättring mot hur vi har haft det med storebror), men jag upplever inte att det finns en positiv association till ramsan och läggningen. Det är oftast starka ilskna protester vid läggningen som ibland kan pågå rätt länge.
Bästa hälsningar från Emma
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

hej! :D

Vill du berätta lite mer om läggningarna, är det bara till natten det protesteras eller jämt? Vad gör du/ni vid protesterna?Protestera får man förstås (förutsatt att man har alla förutsättningar för att sova) och sova måste man ju oxå göra själv. Hur ser det ut i övrigt, sömnen är ju inte allt som ska funka. :roll:

Skratt
Mat
Utevistelse
Social delaktighet
Rörelse

Jenny :santa:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"