Skakar liv i vår gamla tråd eftersom det fnurrat till sig rejält.
Det började vid senaste förkylningen för kanske en månad sedan och i samma veva blev hennes rum färdigrenoverat och hon flyttades dit från vårt sovrum. I vårt sovrum hade hon en egen avskämrad vrå.
Vid förkylningen var det så enkelt att få henne att somna om genom att komma och lägga på täcket. Naturligtvis eskalerade det till att hon ville ha täcket igen och igen utan att somna om. Då började jag med att först träna att ta på täcket själv under lek på dagen, för att sedan på natten INTE gå in och lägga på täcket. Det funkade på några dagar och vi hade några problemfria nätter. Men så kom frågorna en natt och som alltid efter lite lugn, så tappar jag helt konceptet...

Jag gick in och la på henne täcket och sedan dess har vi haft flera nätter av uppvak.
Så nu känner jag att jag nog behöver ert stöd för att få ordning på nätterna. Tänkte rapportera efter varje natt, mycket för min egen skull för att följa utvecklingen. Och antagligen kommer jag att ha frågor.
Här kommer första frågan. Har vi rätt antal sovtimmar för en liten STOOR tjej på 2 år och 2 månader? 11 timmar nattsömn (19-06). 1,5 tim dagslur (12-13:30). Om natten varit besvärlig får hon sova 2 timmar dagslur.
Jag väljer nu att inte se bakåt, utan framåt. Så jag beskriver inte när och hur länge uppvaken varat. Hur natten som kommer varit, beskriver jag imorgon.