Jag har präcis burjat kura min dotter (7,5 månader). Håller på med tredje natten just nu och det verkar gå framåt (i kväll blev hon bara arg och inte ledsen alls). Men jag har ingen aning om hur jag ska göra på nyårsafton
HJÄLP: Mitt i kuren och nyårsafton
HJÄLP: Mitt i kuren och nyårsafton
Hej alla - hoppas någon har tipps.
Jag har präcis burjat kura min dotter (7,5 månader). Håller på med tredje natten just nu och det verkar gå framåt (i kväll blev hon bara arg och inte ledsen alls). Men jag har ingen aning om hur jag ska göra på nyårsafton
. Det blir säkert mycket fyrvärkeri och oerhört mycket oväsen där vi bor (alltså från gatan). Ska jag insistera på att hon skall sova oavsett hur mycket det brakar och smäller eller hur gör jag
:?: Vore väldigt tacksam för svar - vill för allt i världen inte sabba kuren nu när vi äntligen kommit igång - och lilla gumman behöver värkligen få sova...
Hej och välkommen!
Det är klart att skarpa ljud kan vara störande, men normalt så är ljud inget problem. Det viktiga är fortfarande mörkt i rummet och att störa (själv) så lite som möjligt.
På med attityden, ramsa en TRYGG ramsa om du märker att hon reagerar extra. Mitt tips är att hon sover som en liten gris
För att ni har otroligt viktiga saker för er (titta på fyrverkerier och skåla i champagne...)
/LO
Det är klart att skarpa ljud kan vara störande, men normalt så är ljud inget problem. Det viktiga är fortfarande mörkt i rummet och att störa (själv) så lite som möjligt.
På med attityden, ramsa en TRYGG ramsa om du märker att hon reagerar extra. Mitt tips är att hon sover som en liten gris
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Härligt!
Nu är det bara att fortsätta på inslaget spår. Det kommer att hända att hon ställer några extra frågor någon gång, men nu vet ni ju hur man gör.
/LO
Nu är det bara att fortsätta på inslaget spår. Det kommer att hända att hon ställer några extra frågor någon gång, men nu vet ni ju hur man gör.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det är förunderligt hur små barn (som gillar att sova) kan sova i världens dunder och brak. En låg intill ett grustag med fyra väsnande traktorer (eller vad maskinerna heter) igång och en sov som en gris nära vägen med vråltutande biltrafik som fastnat. Min egen första sov som en sten intill megahögtalaren till musikanläggningen där jag körde dunder och brak för att höra musiken ända ut till köket, utan att ha en tanke på var jag egentligen hade ställt vagnen
Det är fortfarande tidena, rutinerna, som gäller...
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022