Hej!
Alltså, barnvagnsdjungeln...

:-k
Sent omsider inser jag att trots att vi har tre vagnar så har ingen av dem sittdel med fullt liggläge

#-o . Så är ute efter en sittvagn med rejäla däck (bor där det finns MYCKET snö), långt och självklart helt plant liggläge för magsovare och gärna teleskophandtag. Efter att ha googlat runt som en galning har jag kommit fram till:
Ingen Crescent. Verkar som om många har problem med dem...
Behöver ingen liggdel men kan ta en om det är nödvändigt...
Tako Jumper X har allt MEN inte teleskophandtag och eftersom maken är nästan 2 m lång så kommer han slå i chassit om det är knäledshandtag. Dessutom har konsumentverkets tester visat att i de fall handtagen går sönder så är det aldrig teleskop utan bara vagnar med knäled (potentiell fara alltså). Känns också som ett "oprövat" kort även om många verkar nöjda med sina. Men jag vill ju dessutom att vagnen ska hålla för fler barn!
Varning har också tydligen utfärdats mot just Chicco Lite Way, den klarade inte säkerhetskraven utan gick sönder i ngt test som typ Testfakta eller ngt hade gjort. Och paraplyvagnar överhuvudtaget känns inte riktigt som min grej...jag gillar stabila vagnar.
Aka, hur långt var ditt barn när han/hon slutade magsova i vagnen? Brio Happy tycker jag ser bra ut (annars är jag Emmaljunga-fantast) men på barnvagnshemsidan (där olika sorter jämförs, hittabarnvagn.nu) står det att ligglängden på sittdelen bara är 90 cm (att jämföra med ex. Tako Jumper som har 100 cm enligt samma sida). Eller är modellen sån att den "känns" längre än den är?
Min son är nu 6 månader och jag har inte vägt/mätt honom på ett tag men tror han ligger lite över medel. Gillar inte att köpa vagnar så vill helst ha en som räcker lääänge.
Tacksam för hjälp!
/Ylva