Hej och hå
Det går ganska bra för oss faktiskt. Det märks att liten är lite trött, men det kommer jag ihåg från storan med att det blir så i skarven mellan 2 och 3 lurar. Men det här är definitivt bättre på det stora hela.
Var på babysång i ny grupp i dag. fUNDERar på att sluta med sorg då jag tycker att det är jättekul och liten med men det ligger lite dumt till med tiden. Har ni hört den för eller?
Ialla fall så var det en mamma som beklagade sig att det var så många barn i den sena gruppen och väldigt få i deras. Sa att det nog är många som sover så dags och att det kan vara svårt att få till. Speciellt om man skall lämna stora barn på dagis så måste man ju upp tidigt.
Då blev hon nästan arg på mig och sa att man minsan fick anpassa sig!

Då kunde jag inte låta bli att säga att mitt barns sömn var viktigare för mig än babysång, det var ju trots allt bara en kul grej.

Så kom vi in och började prata om sömn. två mammor till anslöt sig. Den första beklagade sig då över att 1åringen skulle dricka välling typ 3 ggr/natt. och 3åringen kunde inte somna själv osv och vaknade. Jag FÖRSTÅÅÅÅR kom det som ett eko från dom andra. På frågan hur det gick för oss så sa jag att liten sover 12h nätter i sin systers rum sen 4 mån ålder

Blev reaktionen.
men men men kom det sen, är inte det tidigt. Dom BEHÖVER ju närheten? Jag sa som jag tycker att han är fullt trygg med syster, att vi stör varandra på nätterna samt att det är ju bättre att var nära på dagen. Natten skall man ju bara sova. Eller
HUUUUr har du gjort? Jag läste en bok sa jag. En väldigt bra bok! Anna Wahl..Har du gjort sån där buffning?

Sa den arga mamman. Ja jo visst men det är ju bara ett krisverktyg och sen blev det en väldigt oplanerad snabbgenomgång av standardmodellen och när jag pratade mat och det där att verkligen bli mätt och hålla sig vaken och få vara med på det som händer, så såg jag att dom andra höll med. Men arga mamman gav sig inte ( hon var minsan 4barnsmamma. barn var olika punkt slut. Det var bara att stå ut

) buffning var nog,, ja ni vet...
Det hela ledde till en ännu mer oplanerad visning av buffning för att visa det oerhört omisshandlade lilla barnet som låg och log. Olof visade mer än gärna. Så förhoppningsvis har vi sått några frön att tänka på.
så kan det gå
kram