Hej!
Du kan nog med säkerhet räkna med lite annalkande ångest, precis som du själv misstänker. Läs och läs igen om detta. Finns superbra trådar om detta på forumet Späda och Små/Favoriter,scrolla ner där så finner du dem. Läs även några av de andra, supernyttiga att ta del av.

När man justerar skall man inte se bakåt, det tar ett tag att införa nya tider, minst 3+7 dagar innan man kan utvärdera.

Gällande morgonen, se det som en gång ingen gång, det är inte säkert att det sker igen, visst?! Blir det ett mönster får du vidta årgärder i så fall.

Under 8 måndersångesten är det, precis som du skriver, att servera samma svar, än lugnare och säkrare än tidigare och inte blir överraskad i fall STORfrågan dyker upp. Vår lilla tjej ifrågasatte alla moment i vårt schema denna tid, men vi visade att allt är som det var och då nöjde hon sig ganska snart med det. Se det som frågor och svar, hela tiden så underlättar det. Samt tänk på vilken kille du vill ha när ångesten är över, dvs inte bekräfta en oro utan tillsätta ett lugn. Du vill ju ha en trygg självständig lite herre när det hela är över. Jag körde mycket med att sitta ner hos och fortsätta med det jag höll på med, fast på golvet och bara finnas som en tyst, trygg klippa - att klättra på, klänga på och gråta ut hos, innan juvelen hittade annat att göra.

Men jag avbröt inget, eller räddade upp till min värld om man säger. Mer om detta kan du läsa i trådarna ovan.
Kör så det ryker och var inte rädd - det räcker att en är det, visst?!
:thumbsup: