Jackie Schwarts är skolläkare på min dotters skola!
Ville bara säga att han inte förordar att man helt avstår från vaccinering, men brukar rekommendera att man väntar några år (tror han säger 4).
Mässlingen är ett virus och kan inte behandlas med antibiotika!
Men, de komplikationer som kan följa som är orsak till den rädsla som finns för mässling är olika bakterieinfektioner (till exempel öroninflammation, bihåleinflammation eller lunginflammation) och
dessa kan behandlas med antiobiotika.
För övrigt, är du född innan -82 så har du inte får MPR-sprutan.
Angående:
Kopplingen mellan autism och grundvaccinet var en rapport som sedan "skrotades" då resultat var falska. Oseriösa forskare som dragit helt sjuka paralleller..
Problemet är väl som vanligt, "vem ska man tro på, tro på, tro på...".
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 19518.html
In Denmark, Thimerosal, a controversial mercury compound used as a preservative in certain vaccines, was removed from all Danish vaccines in 1992. The well-publicized Danish study published in Pediatrics 2003 claimed that autism rates actually increased after Thimerosal was phased out. This study subsequently became a cornerstone for the notion that mercury does not cause autism. However, one of the FOIA documents obtained from CDC clearly indicates that this study omitted large amounts of data showing autism rates actually dropping after mercury was removed from Danish vaccines.
Det finns så många intressen...
Länkar också till denna artikel som visar en annan sida av det hela.
Själv vet jag inte vem jag ska tro på, men jag kollar upp varje vaccin för sig och funderar utifrån det.