"Mässlingen ökar i Sverige"

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

helamig

"Mässlingen ökar i Sverige"

Inlägg av helamig »

Hej!

Hörde och läste att mässlingen ökar tydligen i Sverige. Hur ser ni på det ni som väljer att inte vaccinera eller är skeptiska. Ska försöka länka. Det står ju att si och så många blev sjuka i Frankrike och Italien. Men frågan är ju hur många som blev allvarligt sjuka och/eller fick hjärnhinneinflammation.

Jag får ont i magen varje gång jag läser eller hör om nåt sånt här. Är ju oerhört skeptisk egentligen men vill ju inte göra något "fel" och äventyra mitt barns hälsa. Hur man än vänder och vrider så har man rumpan bak.. :roll:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig

Re: "Mässlingen ökar i Sverige"

Inlägg av helamig »

T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej. Vi har inte vacc vår dotter med mpr. Har inte heller planer på det. Vet ej ifall jag själv är vacc faktiskt. Har inte haft sjukdomen. Skickade man inte över Sina barn förr till de som hade de klassiska barnsjukdomarna? :?
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
helamig

Inlägg av helamig »

Tack Anna09

Funderar ju åt hållet att det är att föredra att få sjukdomen men sen är det ju alla dessa men och om. Vad händer om barnet får men av sjukdomen mm. Men tror absolut inte det är en hållbar lösning med alla dessa vaccinationer.

Tror ju också att barn drabbas lindrigare när dom blir sjuka.

Undrar över hur undersökningar med ev samband mellan vaccinationer och autism görs. Någon som vet? Inget visar ju på samband tydligen..
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Nat

Inlägg av Nat »

Kopplingen mellan autism och grundvaccinet var en rapport som sedan "skrotades" då resultat var falska. Oseriösa forskare som dragit helt sjuka paralleller..

Det finns en hel del vacciner man bör tänka sig för både en och två gånger innan man tar själv eller tvingar på sitt stackars barn.

Grundvaccinet har vi haft i jag tror det är 30 år i sverige och de sjukdomar man vaccinerar mot där är sådana som ger otroligt allvarliga biverkningar såsom förlamning, hjärnskador och sterilitet. Inget att leka med helt enkelt. I min hembygd hade vi 5 fall där utländska barn fick mässlingen innan de hunnit få grundvaccinet och fick allvarliga hjärnskador som följd. Mycket obehaglig historia.

Nu tänker jag inte säga att alla som får mässlingen får hjärnskador som följd, men det är riktigt allvarliga sjukdomar vi pratar om här som tyvärr har spridit sig rejält i Danmark och nu börat sprida sig även i Sverige.
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jag förstår din oro helamig. Vår gosse har heller inte fått mpr och vi tänkte inte ge det heller. Hörde också de där nyheterna men jag förstod att det var flera som var vaccinerade som också fått sjukdomen så jag tror faktiskt inte det går att undvika om det verkligen vill sig. Det enda är att man som förälder måste vara uppmärksam att barnet inte befinner sig i riskmiljö...

Kram! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig

Inlägg av helamig »

Från Annas krönika vaccinera på egen risk ”Mässling är en genomgripande sjukdom, men riktigt behandlad, det vill säga utan febernedsättande och antibiotika, är den inte farlig.” (V)

Kan ju vara bra att veta. Är inte lika orolig längre.

:heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig

Inlägg av helamig »

Tänk om det faktiskt är så att allergier, autism, barncancer mm härrör från vaccinationer..
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Levi

Inlägg av Levi »

Hej själva har vi vägrat vaccinera våra barn. I vår familj har vi sett klara kopplingar mellan autism och vaccin. Man kan alltid fråga sig varför sjukdomen bryter ut vid två års åldern? Varför har vårt barn plötsligt slutat prata, han/hon som var så duktiga och framåt i sitt språkutveckling? Varför är det ej samma krav på vacciner, så som det är med mediciner? Varför har adhd och autism ökat i Sverige senaste 20 åren? Varför är dosen lika stark/hög på en vaccinspruta till en bebis som till en vuxen :?: Jag har hört att Japan inte vaccinerar barn under två år. Hjärnan är som mest känslig under de tre första åren, då den utvecklas enormt mycket och snabbt. Man kan alltid kolla i statistiken hur många barn som dog på 60-,70- och respektive 80-talet av barnsjukdomar som var från början friska barn. Jag skulle vilja säga att de flesta har gjort det. Risken är mkt högre åt andra hållet. Man kan också vänta med vaccinerna tills barnen är runt 10 år. Man ska däremot vara beredd att barnet kan komma att få mässling och veta hur man ska göra och vara förberedd. Läs artikeln av Alan Philips; Vaccinationernas myter avslöjade! Den publicerades bl a i tidningen Vetenskap nr: 3/8.
Lycka till med ditt beslut.

LevisMamma
Levi

Inlägg av Levi »

Hej jag upptäckte lite försent att inlägget var från augusti. =P~ =P~
Men jag hoppas att du fortfarande går in i forumet.
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Hej Levi!

Får jag fråga- har du ngt tips på bra handbok för hur man behandlar de vanligaste barnsjukdomarna hos ovaccinerade barn?

Jag har läst en del men är alltid nyfiken på om det finns mer att läsa och veta. :D
SM rookie
Levi

Inlägg av Levi »

Hej jag har läst två böcker för länge sen som jag fick låna av en väninna. Jag ska ta reda på vad de heter, under vecken. Min väninnas son fick grav autism efter två års åldern precis i samband med sprutan. Från en frisk; glad och pratig kille, till gravt sjuk. Det är så tragiskt. Jag vet även en känd läkare, Jackie Scwartz, som har skrivit en hel del om detta. Googla på hans namn. Han är forskare på Carolinska Inst. Jag rekommenderar verkligen att du läser artikeln som jag hänvisade till. Jag återkommer med mera info.

LevisMamma
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Hej jag har läst två böcker för länge sen som jag fick låna av en väninna. Jag ska ta reda på vad de heter, under vecken.
Vad bra! Hoppas du får reda på dem! Är mkt intresserad. :D

Ja, det är sorgligt hur barnen som ska skyddas istället blir sjuka. :cry:

Jag har läst en hel del om vaccinationer inkl J. Schwarts. Jag har efter nogsamt övervägande slutat vaccinera min son. Det var rätt beslut för oss.

Dock skulle jag gärna vilja ha en bra handbok om barnsjukdomarna och hur man bäst kurerar dem om min älskling(älsklingar- det kommer en till :heart: ) har oturen att bli sjuka.

Jag har Peter Wilhelmsons bok men jag tyckte inte den tillförde mig så mkt mer kunskap om just kurerandet...

Värme! Luvisen
SM rookie
helamig

Inlägg av helamig »

Från Annas krönika vaccinera på egen risk ”Mässling är en genomgripande sjukdom, men riktigt behandlad, det vill säga utan febernedsättande och antibiotika, är den inte farlig.” (V)
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Mata

Inlägg av Mata »

Jackie Schwarts är skolläkare på min dotters skola! :D
Ville bara säga att han inte förordar att man helt avstår från vaccinering, men brukar rekommendera att man väntar några år (tror han säger 4).

Mässlingen är ett virus och kan inte behandlas med antibiotika!
Men, de komplikationer som kan följa som är orsak till den rädsla som finns för mässling är olika bakterieinfektioner (till exempel öroninflammation, bihåleinflammation eller lunginflammation) och dessa kan behandlas med antiobiotika.

För övrigt, är du född innan -82 så har du inte får MPR-sprutan.

Angående:
Kopplingen mellan autism och grundvaccinet var en rapport som sedan "skrotades" då resultat var falska. Oseriösa forskare som dragit helt sjuka paralleller..
Problemet är väl som vanligt, "vem ska man tro på, tro på, tro på...". :D

http://www.prnewswire.com/news-releases ... 19518.html
In Denmark, Thimerosal, a controversial mercury compound used as a preservative in certain vaccines, was removed from all Danish vaccines in 1992. The well-publicized Danish study published in Pediatrics 2003 claimed that autism rates actually increased after Thimerosal was phased out. This study subsequently became a cornerstone for the notion that mercury does not cause autism. However, one of the FOIA documents obtained from CDC clearly indicates that this study omitted large amounts of data showing autism rates actually dropping after mercury was removed from Danish vaccines.
Det finns så många intressen...

Länkar också till denna artikel som visar en annan sida av det hela.

Själv vet jag inte vem jag ska tro på, men jag kollar upp varje vaccin för sig och funderar utifrån det.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"