Vill börja med att säga att vi är så nöjda och glada hela familjen och sover gott allesamman. Absolut tack vare Annas tankegångar och all hjälp vi fått och hittat här på forumet. Är inte så frekventa besökare längre eftersom livet tuffar på och verkar fungara vad gäller sömnen, men nu behöver jag lite tankehjälp.
På fredag bär det av med flyg till farmor och farfar och då kommer det INTE att bli någon middagsvila. Sover normalt 13-14.30 och planet går 14.15. Inte en chans att han kan varva ner på flygplatsen/planet. Därför tänker vi kompensera i förväg och låta morgonens ensamlek (9-10) bli en lur istället. Vid 18 mån sover han fortfarande en liten stund på fm ibland (20 min). Tänker vi nu rätt om vi istället låter honom få en hel timme där på fm så att han är väl utsövd när det är dags att åka? Något annat tips?
Vi lär vara framme ca 18 svensk tid så då är det dags för kvällsmat och sova (19). Ev. hinner han slumra i bilen från flygplatsen men inget jag vågar räkna med. Allt är ju nytt och spännande.
Tänker jag rätt nu?
Hallå!
när vi åkte på semester för några månader sen var Noah 8 mån, Vi steg upp TIDIGT, flög och åkte långt i bil. Noah sov på planet och i bilen. Scemat var helt omöjligt att hålla, men det fick bli som det blev och det funkade utan problem. Nästa dag körde vi på som vanligt och det var inga problem!
Om han kan sova lite mer på förmiddagen är ju det bra. Blir han riktigt trött tar han sig nog den sömn han behöver.
Hoppas att ni får en riktigt bra resa!
när vi åkte på semester för några månader sen var Noah 8 mån, Vi steg upp TIDIGT, flög och åkte långt i bil. Noah sov på planet och i bilen. Scemat var helt omöjligt att hålla, men det fick bli som det blev och det funkade utan problem. Nästa dag körde vi på som vanligt och det var inga problem!
Om han kan sova lite mer på förmiddagen är ju det bra. Blir han riktigt trött tar han sig nog den sömn han behöver.
Hoppas att ni får en riktigt bra resa!